۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۱۹
کد خبر: 85222126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر در آرایش کابینه برزیل؛ داسیلوا به دنبال جلب حمایت فراکسیون سنترائو

تهران- ایرنا- لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل چهارشنبه از اعمال تغییرات در کابینه خود خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، رئیس جمهور برزیل به دنبال کسب حمایت یک فراکسیون قدرتمند از قانونگذاران مجلس این کشور از دستور کار سیاسی خود است و به همین دلیل قصد دارد با هدف جلب رضایت آنها در کابینه خود تغییراتی ایجاد کند.

در همین ارتباط دولت برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که داسیلوا قصد دارد آندره فوفوکا را به عنوان وزیر جدید ورزش و سیلویو کاستا فیلهو را به عنوان وزیر جدید بنادر و فرودگاه‌های این کشور معرفی کند.

در این بیانیه آمده است که مارسیو فرانکا که وزیر بنادر و فرودگاه‌ها بود، اکنون کنترل وزارت تازه تاسیس تجارت خُرد را در دست خواهد گرفت.

این اقدام به دنبال یک سری مذاکرات بین دولت و فراکسیون سنترائو در مجلس این کشور انجام شد، فراکسیونی که بیشتر به خاطر قدرت تجارت اسب شناخته شده است تا تعهدات ایدئولوژیک و از این اقدام داسیلوا به عنوان یک حرکت کلیدی برای پیشبرد دستور کار سیاسی رئیس جمهور برزیل یاد شده است.

در همین راستا، داسیلوا پیشتر و در ماه جولای نیز دانیلا کارنیرو وزیر گردشگری خود را با سلسو سابینو جایگزین کرده بود.

به گزارش ایرنا، داسیلوا آبان ماه گذشته با کسب پیروزی در دور دوم انتخابات برزیل، برای بار سوم به ریاست جمهوری این کشور رسید.

وی در بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ نیز رئیس جمهور برزیل بوده است. او برای انتخابات سال ۲۰۱۸ نیز نامزد شد اما به خاطر آن که به اتهام فساد و پولشویی متهم بود نتوانست وارد انتخابات شود و به خاطر فساد به زندان افتاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha