۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85220358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۳۷ و نقشه‌یاب در خدمت جاماندگان اربعین حسینی تهران

تهران- ایرنا- سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت، تمهیدات ویژه‌ای را برای سهولت دسترسی عزاداران حسینی به مسیرهای این آیین، امکانات رفاهی و موکب‌ها در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: مراسم «لشکر حسین(ع)»، آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران چهارشنبه (۱۵ شهریور) پـس از نماز صبح بـا قرائت زیارت شریف اربعین از میدان آئینی امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌شود.

حمیدرضا خونوئی با اشاره به تخمین حضور بیش از چهار میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین امسال گفت: طول مسیر اصلی ۱۴ کیلومتر از میدان امام حسین(ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) تعیین شده است که البته مشتاقان بسیاری از مسیرهای فرعی نیز به آن می‌پیوندند و حدودا ۲۰ کیلومتر از مسیرهای شهر تهران زیر پای زائران روز اربعین است.

وی افزود: با توجه به اینکه تراکم جمعیت از حدود ظهر روز اربعین در محدوده شهرری به شدت افزایش پیدا می کند، تلاش کردیم که امسال خدمات همه مجموعه‌ها تا اذان مغرب ادامه داشته باشد.

خونوئی بیان کرد: مردم در مسیر این پیاده‌روی موکب‌های فراوانی را برای پذیرایی از زائران تدارک خواهند دید. این خدمات توسط هیئات، مساجد، گروه‌های جهادی و نهادهای مردمی صورت می‌گیرد. برای دسترسی راحت زائران به امکانات رفاهی و موکب‌ها در مسیر، سامانه‌ متمرکزی راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند فهرست و جزئیات این اماکن و مراکز را در نشانی map.farhangsara.ir مشاهده کنند.

یک هزار و ۸۳۷ نقشه‌یاب در خدمت جاماندگان اربعین حسینی تهران

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری درباره ارائه خدمات حمل و نقل به زائران بیان کرد: در بحث حمل و نقل نیز تمهیدات لازم با مترو، شرکت تاکسیرانی و اتوبوس‌های شهری در خصوص جابه‌جایی مسافران انجام شده است. همچنین ایستگاه‌های مترو در طول مسیر امکان برگشت به میدان امام حسین(ع) را فراهم می‌کنند.

وی اظهارداشت: در مجموع و در مسیر راهپیمایی، پنج پارکینگ و توقف‌گاه تاکسی و اتوبوس در نظر گرفته شده است و ایستگاه‌های مترو واقع در مسیر پیاده‌روی از ابتدا تا انتهای روز اربعین به صورت رایگان در خدمت زائران خواهد بود که تمامی این نقاط از طریق سامانه مذکور، قابل رویت هستند.

خونوئی گفت: همچنین اگر زائران سوالی درباره بازگشت مسیر، مترو، اتوبوس و مواکب دارند، با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند. سامانه تلفنی ۱۸۳۷ از روز شنبه ۱۱ شهریور ماه از ساعت ۸ تا ۱۷ و در روز اربعین از ساعت ۶ تا ۲۰ پاسخگوی شهروندان درباره جزییات برنامه راهپیمایی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha