۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85220092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات کهنوج مشاهده شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85220092
خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات کهنوج مشاهده شد

جیرفت- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست کهنوج گفت: یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان این شهرستان توسط دوستدارن محیط زیست دیده شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست کرمان، هادی جلالی روز دوشنبه افزود: یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش موفق به مشاهده و فیلمبرداری از یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان شهرستان کهنوج شد.

وی اظهار داشت: همراهی آحاد مردم در امر حفاظت از عرصه های طبیعی امری ضروری به نظر می رسد و در این راستا با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و تلاش شبانه روزی همکاران شاهد گونه های مختلف حیات وحش در این شهرستان هستیم.

جلالی اضافه کرد: خرس سیاه آسیایی (بلوچی)
یکی از گونه های در معرض خطر انقراض است و در رده پستانداران و راسته گوشتخوران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با این وجود نمی توان خرس ها را گوشتخوار نامید بلکه خرس ها همه چیز خوار هستند و از میوه ها و گیاهان تغذیه می کنند و به شدت جذب مواد غذایی شیرین می شوند و خرما ۸۵ درصد رژیم غذایی این حیوان را مناطق گرمسیری تشکیل می دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج گفت: پراکنش این گونه در معرض انقراض در جنوب شرق کشور(جنوب کرمان)، سیستان بلوچستان و هرمزگان است.
جلالی از همه شهروندان، عشایر ، دامداران و اهالی روستاهای پیرامون درخواست کرد در صورت مشاهده مجدد از نزدیک شدن و یا هرگونه اذیت و آزار و یا شکار این گونه ارزشمند خوداری کنند و از محیط زیست و حیات وحش که متعلق به خود مردم و نسل های بعدی است محافظت و حمایت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha