۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85214149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل طرح‌های نیمه تمام خراسان‌شمالی ۴۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: ۶۵۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که تکمیل آن نیازمند ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا، مرتضی بهزادفر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی طرح ها هر ساله برای بهره برداری از پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا انجام می شود و در سال مالی جاری نیز بهره برداری از ۲۵۲ طرح در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر استانی رییس جمهور تا سال ۱۴۰۳ تخصیص پیدا می کند، گفت: تعهد سازمان برنامه ‌و بودجه کشور برای اجرای مصوبه های سفر دولت، تامین ۵۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۵ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال در سال اول تخصیص یافته است.

بهزاد فر افزود: بخشی از این اعتبارات مربوط به مصوبه دولت برای سرعت دادن به اجرای طرح های راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ بیکاری در خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری در استان هفت درصد است که این میزان ۱.۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۵.۲ درصد است که این میزان چهار درصد بیش از میانگین کشوری است.

بهزادفر با اشاره به روندکاهشی نرخ تورم در خراسان شمالی، گفت: نرخ تورم به صورت نقطه به نقطه در این استان ۴۰ درصد و در کشور ۳۸.۸ درصد است.

قول مساعد سازمان برنامه برای صدور مجوز انتقال آب سرانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت اجرای طرح انتقال آب منطقه سرانی گفت: اهمیت و ضرورت اجرای طرح انتقال آب از سرانی به سایر نقاط استان در نشست اخیر با دبیر کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه تشریح و قول مساعد برای اخذ ماده ۲۳ برای این طرح گرفته شد.

بهزادفر با بیان اینکه برای اجرای طرح انتقال آب منطقه سرانی، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: تامین پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی برای اجرای این طرح مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون آب مورد نیاز آشامیدنی شهروندان در سه شهر استان از منابع سطحی تامین می شود که با بهره برداری از طرح انتقال آب منطقه سرانی می توان این آب را به بخش کشاورزی اختصاص داد.

روستای سرانی در فاصله‌ی ۷۹ کیلومتری شمال شیروان قرار دارد که دره‌ای پرآب و درخت را شامل می شود و منطقه گلیل و سرانی شیروان با مساحت ۱۸ هزار هکتار در سال ۱۳۵۰ حفاظت شده اعلام شد.

بررسی ها نشان می دهد که استحصال آب زیرزمینی با حفر چاه در منطقه سرانی و انتقال آن به مناطق کم آب مشکل بی آبی این خطه از شمالشرق کشور را برطرف می کند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.


اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha