۴ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85208075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر دولت به استان در مرحله نخست تخصیص یافت.

مرتضی بهزادفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور برای تحقق مصوبات سفر استانی دولت به صورت نقد تخصیص یافته است.

وی افزود: سهم سازمان برنامه و بودجه از تامین اعتبارات مصوب سفر هیات دولت به استان، تامین ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۲ است که بر این اساس تاکنون سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از این میزان مربوط به مصوبه دولت برای سرعت دادن به اجرای طرح های راه و شهرسازی است.

بهزادفر تصریح کرد: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح راهسازی در محور بجنورد - جنگل گلستان تخصیص یافته است.

به گفته وی؛ این طرح بخشی از مسیر بزرگراهی مشهد - بهشهر است که بخش زیادی از آن در خراسان شمالی به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفته و چهار خطه کردن ۴۵ کیلومتر از آن باقی مانده است.

بهزادفر گفت: برای سرعت دادن به طرح ساخت سد گلمندره در شهرستان گرمه، یکهزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر دولت تخصیص یافت که بهره برداری از این طرح علاوه بر رونق کشاورزی منطقه، نجات بخش جنگل گلستان از تخریب سیل خواهد بود.

وی اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد ریال از اعتبار تخصیص یافته نیز مربوط به ساخت، تکمیل و تجهیز طرح های آموزش و پرورش و ۹۵ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز طرح های نیمه تمام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی یادآور شد: برای تکمیل سالن ورزشی ۶ هزار نفره بجنورد هم ۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که امید می رود با این اعتبار به زمان بهره برداری از آن سرعت داده شود.

بهزادفر تصریح کرد: برای تکمیل زیرساخت پاسگاه های مرزی استان نیز ۳۵ میلیارد ریال و برای تکمیل دانشکده پزشکی و داروسازی هم ۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha