۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85213664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ طرح ساخت و بازسازی کتابخانه در کشور فعال است

زنجان- ایرنا- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ۳۰۰ طرح ساخت و بازسازی کتابخانه در کشور فعال است که حدود ۴۰ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح کتابخانه علامه حلی زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: غیر از کتابخانه‌های مرکزی اغلب پروِژه‌های در حال ساخت، در مناطق محروم واقع شده است.

وی یکی دیگر از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را افزایش کتابخانه‌های سیار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ کتابخانه سیار داریم که تعداد آنها به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه امروز کتابخانه عمومی صرفا یک مخزن نیست و به یک مجموعه فرهنگی بدل شده است، اضافه کرد: فعالیت کتابخانه‌ها می‌تواند تراز فرهنگی هر منطقه را جابه‌جا کند که به همین خاطر فعالیت‌های فرهنگی این مراکز در قالب محافل قرآنی و نشست‌های ادبی افزایش یافته است.

وی نسل جدید کتابخانه‌های عمومی را یک تحول فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه‌های عمومی ایران، جزء کتابخانه‌های پیشرو در این حوزه هستند و اکنون کتابخانه‌های مرکزی همگام با استانداردهای جهانی طراحی و تجهیز می‌شوند.

رمضانی با اشاره به اینکه همه کتابخانه‌ها بخش کودک و نوجوان دارند، اضافه کرد: در حوزه نوجوان و تولید محتوا برای این گروه سنی ضعف داریم و در این بخش به سمت مباحث علمی رفتیم و نوجوان را با اتاق علم پیوند دادیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارتباط با کتابخانه مرکزی زنجان نیز گفت: کتابخانه مرکزی زنجان چون کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در قالب اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری قرار نگرفت، اما با پیگیری امیدواریم جزو مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری قرار بگیرد.

کتابخانه عمومی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی در منطقه اسلام‌آباد در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع واقع شده است و ۷۷۵ متر مربع زیربنا دارد.

این کتابخانه در سه طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های متنوعی از جمله کلاس آموزشی، ۲ اتاق مطالعه گروهی، سالن اجتماعات با ظرفیت ۷۰ نفر، بخش مستقل کودک، بخش مستقل نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش نشریات، غذاخوری و نمازخانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha