انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه علوم پزشکی همدان با چهار دانشگاه عراق

همدان- ایرنا- در سفر رؤسای چهار دانشگاه از کشور عراق به استان همدان، تفاهم‌نامه‌ای در حوزه‌های مختلف پژوهش، آموزش، فناوری و غذا و دارو منعقد شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشست با روسای این دانشگاه ها اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان که به ابن‌سینا تغییر نام داده شده، شامل ۱۱ دانشکده، ۲۰ مرکز تحقیقاتی و چهار پژوهشکده است و بیش از هفت هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

«محمدمهدی مجذوبی» اضافه کرد: از منظر علمی، دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت این دانشگاه در کشور حائز رتبه برتر است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های مطلوب آموزشی، تحقیقاتی و فناورانه این دانشگاه، از تعامل و گسترش ارتباطات در حوزه آموزشی، تحقیقاتی و فناوری استقبال می‌ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: مرکز درمانی دولتی و خصوصی دارای گواهی بین‌المللی پذیرش بیمار به ویژه در زمینه بیماری‌های قلب و عروق، دندانپزشکی و جراحی هستند.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه آینده اتفاقات مبارکی نظیر بهره برداری از مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان و مرکز سلولهای بنیادی دانشگاه رخ می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در زمینه فناوری، این دانشگاه آماده پذیرش طرح‌های تحقیقاتی مشترک است گفت: آماده پذیرش دانشجوی دستیار تخصصی در رشته‌های مختلف همچنین تبادل استاد و دانشجو هستیم.

مجذوبی ادامه داد: این دانشگاه ظرفیت مطلوبی در تولید دارو دارد که در این باره هم آماده ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک هستیم.

«عادل راضی جابر» رییس دانشگاه سومر، «بازن حسن جاسم» رییس دانشگاه الواسط، «یحیی عبدالرضا عباس» رییس دانشگاه ذی‌قار و «ثامر عبدالامیرحسن» رییس دانشگاه الکرخ عراق به تبیین ظرفیت‌های هر یک از دانشگاه‌های یاد شده پرداخته و پیرامون نقاط مشترک در راستای تعامل و هم‌افزایی‌های علمی و پژوهشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پس از بررسی و تحلیل ظرفیت‌های موجود از سوی طرفین و اعلام نتایج ارزیابی‌های کارشناسان که پیشتر در جلسات مجزا صورت گرفته بود، تفاهم نامه مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی همدان و چهار دانشگاه عراقی سومر، الواسط، ذی‌قار و الکرخ منعقد شد.

به گفته شکوهی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان، در این تفاهم نامه بر فراهم کردن زمینه و تمهیدات لازم برای استفاده از اساتید دانشگاه‌های مورد تفاهم برای برگزاری کلاس، کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های کوتاه مدت تأکید شد.

بندهایی به منظور تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه مشترک، ایجاد ساز و کار مناسب برای ایجاد، توسعه صادرات و واردات محصولات دانش بنیان، تبادل آمار و اطلاعات علمی و تحقیقاتی مورد تحریر قرار گرفته است.

اهدای نماد دانشگاه الکرخ به رییس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان و اهدای نماد بوعلی و دانشگاه علوم پزشکی همدان به میهمانان عراقی، پایان بخش این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha