هدف از ایجاد شبکه ملی کارآفرینی، توانمندسازی سمن‌های جوان است

زنجان - ایرنا - رییس اداره توانمندسازی تشکل‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف از ایجاد شبکه ملی کارآفرینی توانمندسازی سمن‌ها و تشکل‌های جوان است تا شاهد اثرگذاری بیشتر آنها در انجام وظایف محوله باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نور اله پاشا روز چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین اجلاس شبکه ملی کارآفرینی و اشتغال پذیری تشکل های جوانان ویژه دبیران استانی، افزود: شبکه ملی کارآفرینی از مهمترین برنامه های وزارتخانه است چون این حوزه مشکلات و دغدغه های خاص خود را دارد و معتقدیم ظرفیت های بالایی در این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم ما توسعه شبکه ملی کارآفرینی در سطح کشور است، اظهار داشت: با توجه به دشواری کار، ۱۴ شبکه تخصصی در این حوزه تعریف شده است تا فعالیت ها در این حوزه به نحو بهتری هدایت شود.

پاشا افزود: همچنین مجموعه های تخصصی در این حوزه ایجاد شده است چون نبود مجموعه ای برای توانمندسازی سمن ها از جمله خلاهای این بخش محسوب می شد.

وی یادآور شد: یک شورای تخصصی هم در این زمینه تشکیل شده است تا کار توانمندسازی سازمان های مردم نهاد به نحو مطلوبی انجام گیرد.

رییس اداره توانمندسازی تشکل های وزارت ورزش و جوانان گفت: کار در حوزه اجتماعی بسیار ارزشمند است و به افزایش سرمایه اجتماعی منتهی می شود.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی یک اصل مهم است و زمینه مناسبی را برای فعالیت های آینده فراهم می کند، اظهار داشت: سرمایه و ارزش های اجتماعی همانند رگ های خون هستند و باید به آنها بها داده شود.

این مسوول خاطر نشان کرد: دبیرخانه شبکه ملی کارآفرینی به استان زنجان محول شده است که امیدواریم با همدلی ایجاد شده برنامه های ترسیم شده به نحو مطلوبی اجرا شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha