۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85207794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۳۶۷ فقره مجوز ترانزیت ضایعات فلزی در کردستان صادر شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۶۷ مورد مجوز ترانزیت ضایعات فلزی در استان صادر شد.

اقبال حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از رسالت های این اداره کل صدور مجوز ترانزیت ضایعات از مرز باشماق مریوان و واردات پسماند است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارشناسان محیط زیست استان در مرز باشماق مریوان در راستای نظارت بر ورود و خروج کالاها و گونه های ژنتیکی مستقر شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ مورد مجوز پسماند پلاستیکی، کاغذ و مقوا در استان صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: در سال های گذشته هر فردی با داشتن کارت بازرگانی اقدام به واردات پسماند می کرد ولی از سال جاری تنها افراد دارای واحد بازیافت اجازه واردات پسماند پلاستیک، کاغذ و مقوا را دارند.

حمیدی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۸ مورد بازدید در راستای پایش مستمر و ساماندهی مراکز پسماند زباله در استان انجام شده است.

وی یادآور شد: از یک هزار و ۶۷۷ روستای استان تنها در ۹۰۰ روستا مجوز برای محل دفن زباله آنها صادر شده است و افزون بر ۷۰۰ روستا هم فاقد جایگاه استاندارد زیست محیطی برای دفن زباله هایشان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: قانون پسماند سال ۱۳۸۳ تصویب شده و بر مبنای آن قرار بود در مدیریت پسماند برنامه ای برای استفاده از زباله به عنوان انرژی اجرا شود که تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha