۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85200458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ تفکیک زباله در جامعه نهادینه شود

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: فرهنگ تفکیک زباله در جامعه نهادینه و آموزش باید از قشر کم سن و سال جامعه شروع شود.

به گزارش ایرنا، کیومرث حبیبی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پسماند استان که با حضور شهرداران و معاونین عمرانی فرمانداری شهرستانهای سنندج، دیواندره ، سقز و بانه تشکیل شد، اظهار کرد: آموزش در بحث پسماند و تفکیک زباله را باید از مهدکودک ها و مدارس آغاز کرد.

وی افزود: در حال حاضر مشکل پسماند یک مبحث جهانی است و تمام دولتها به ویژه کشورهای غربی که بسیار مصرف گراتر از ما هستند، با این مسئله درگیر هستند اما با مدیریت بهتر با آن برخورد می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: تنها با آموزش است که می توان نحوه برخورد با زباله و تفکیک آن را در مهد کودک ها و مدارس به کودکان خود آموخت تا تبدیل به فرهنگ شود.

حبیبی ادامه داد: بعضی از خانواده ها مقوله بازیافت و تفکیک زباله را از سینک ظرفشویی آغاز می کنند و به فرزندان خود می آموزند.

وی با اشاره به خلاقیت و نوآوری درتفکیک زباله، گفت: کمبود منابع اعتباری همه جا هست اما این دلیلی برای کم کاری نیست و نباید اجازه داد پساب زباله و فضولات حیوانی وارد رودخانه ها و در نهایت سدها و یا تخریب زیستگاههای استان شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان افزود: با انجام پروژه ها و کارهای کوچک می توان رضایت مندی بیشتری در جامعه ایجاد کرد، همچنانکه شستشوی سطلهای زباله در محلات باعث می‌شود مردم از بوی بد زباله و حشرات در امان بمانند.

وی از محیط زیست خواست در جلسه آینده شهرداریهای کم کار را در بحث فنس کشی مراکز جمع آوری پسماند معرفی کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha