۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85206360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت نیاز فناورانه پتروشیمی خراسان به دانش‌بنیان‌ها معرفی شد

بجنورد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: هفت نیاز فناورانه پتروشیمی خراسان شناسایی و در دومین رویداد تانای صنعت استان به شرکت‌های دانش بنیان معرفی شد.

محمد رضا قربانی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری دومین رویداد تانای صنعت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخبگان ۲۰ ایده و راه حل را برای هفت نیاز پتروشیمی خراسان در این رویداد علمی ارائه کردند.

وی تصریح کرد: از مجموع این ایده ها ۱۱ راه حل توسط هیات داوران انتخاب و امروز در رویداد تانای استان معرفی می شود.

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در این رویداد؛ ۲۱ شرکت دانش بنیان و ۱۷ عضو هیات علمی حضور دارند که از مجموع این افراد ۶۰ درصد از اساتید داخل استان و ۴۰ درصد نیز مربوط به سایر استان ها است.

به گزارش ایرنا، رویداد تانای پتروشیمی امروز(سه شنبه) با حضور ایده پردازان، افراد خلاق، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مسوولان حوزه صنعت، معدن و تجارت در محل کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار شد.

نخستین تانای صنعت خراسان شمالی تیرماه امسال با هدف شناسایی نیازهای ۲ مجموعه صنعتی لوله گستر و مجتمع صنعتی اسفراین با حضور ۴۵ نفر فناور در اسفراین برگزار شد.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی هستند و ۶۰ درصد از واحدهای فناور و دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات(آی تی)، الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.

۳۰ واحد فناور جدید در سال جاری پذیرش شدند که در دوره های مختلف تجاری سازی ایده‌های محوری در قالب ارایه خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی، استقرار در فضاهای پارک و پرداخت تسهیلات از منابع مالی مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

در خراسان شمالی میزان رشد اقتصادی در بخش کشاورزی ۹.۷ درصد، بخش خدمات ۶.۲ درصد، بخش معدن ۴.۳ درصد و بخش صنعت ۷.۳ درصد هدفگذاری شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha