۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85158284
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۲ نیاز فناورانه صنایع خراسان شمالی شناسایی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲۲ نیاز فناورانه صنایع این استان شناسایی و ۶۲ ایده برای رفع این نیازها در اولین رویداد تانای صنعت استان ارائه شد.

حسین حاجی بگلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رویداد تانای صنعت در تلاش است تا به ارتقای سطح نوآوری و فناوری در استان کمک کند، در این زمینه استفاده از توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای رفع نیازمندی‌های صنایع پیگیری می شود.

وی اظهار کرد: ۲ صنعت مجتمع صنعتی و لوله گستر اسفراین در این رویداد مشارکت دارند و این صنایع مشکلات و نیازهای خود را اعلام می کنند و همزمان اشخاص، فناوران و صاحبان ایده می توانند راه حل خود را با مراجعه به سایت پارک علم و فناوری و سامانه نان ارائه دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶۲ ایده در سامانه نان(https://nan.ac) ثبت شده است که از این تعداد ۴۵ نفر فناور و شرکت دانش بنیان، ۲ کارگزار، ۱۱ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و چهار نفر دانشجو هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از ۴۵ فناور و شرکت دانش بنیان بومی استان و ۲۰ درصد خارج از استان هستند.

نخستین نمایشگاه تانای صنعت خراسان شمالی امروز (سه شنبه) با هدف شناسایی نیازهای ۲ مجموعه صنعتی لوله گستر و مجتمع صنعتی اسفراین با حضور 45 نفر فناور در اسفراین گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در خراسان شمالی میزان رشد اقتصادی در بخش کشاورزی ۹.۷ درصد، بخش خدمات ۶.۲ درصد، بخش معدن ۴.۳ درصد و بخش صنعت ۷.۳ درصد هدفگذاری شده است.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی هستند و ۶۰ درصد از واحدهای فناور و دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات(آی تی)، الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.

۳۰ واحد فناور جدید در سال جاری پذیرش شدند که در دوره­ های مختلف تجاری­ سازی ایده‌های محوری در قالب ارایه خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی، استقرار در فضاهای پارک و پرداخت تسهیلات از منابع مالی مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی امسال در نمایشگاه خدمات کسب و کار، نمایشگاه نما نام‌­های دانش بنیان روستایی تهران، نمایشگاه توانمندی ­های شرکت­ ها در بجنورد و نمایشگاه شهرهوشمند تهران حضور داشتند.

تاکنون ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۶، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل تبصره ۱۸، ۵۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از مشارکت بنیاد برکت و ۱۰۰ میلیارد ریال توسط بانک توسعه تعاون به شرکت های دانش بنیان استان تسهیلات پرداخت شده است.

شرکت‌های دانش بنیان این استان از ابتدای امسال تاکنون ۶۴۰ میلیارد ریال فروش محصول داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha