۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85203218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدان با ۶۰ هکتار بیشترین سطح زیرکشت گلخانه‌های استان را دارد

همدان-ایرنا- فرماندار همدان گفت: این شهرستان با ۶۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان بیشترین سطح زیر کشت گلخانه ها را دارد و ۳۷ متقاضی سال گذشته برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک کشاورزی معرفی شد که موفق به اخذ تسهیلات نشدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مسلم مخفی" روز شنبه در دیدار با مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه تعهد ۱۸ هکتار توسعه کشت گلخانه ای در سالجاری برای شهرستان همدان پیش بینی شده است افزود: تعهدات شهرستان در بخش کشاورزی با همکاری بانک کشاورزی در پرداخت به موقع تسهیلات عملیاتی شود.

وی یادآورشد: کشاورزان بانک کشاورزی را بانک خودشان می دانند و به عنوان بانک تخصصی نسبت به سایر بانک ها انتظار ویژه دارند.

فرماندار همدان، کشاورزی را یکی از اولویت ها و محورهای اصلی توسعه در همدان دانست و گفت: گردشگری و کشاورزی در صدر اولویت های توسعه استان مورد توجه است و نقش بانک کشاورزی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

ضرورت اصلاح الگوی کشت و بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری

مخفی با اشاره به مشکل آب بخش کشاورزی در همدان افزود: تخصیص و تامین آب، کشاورزان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است و چاره ای جز اصلاح الگوی کشت، بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری و توسعه کشت گلخانه ای وجود ندارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان نیز در این دیدار گفت: اعتبار تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ از سوی بانک مرکزی به بانک کشاورزی ابلاغ می شود و سال گذشته استان بیش از اعتبار مشخص شده موفق به جذب شده است.

"بابک کلانتری" افزود: اعتبار ابلاغ شده نسبت به اعتبار مورد نیاز بسیار کم است و فقط هزار میلیارد ریال به استان ابلاغ شده که هنوز تخصیص نیافته و تقسیم شهرستانی نشده است.

وی با انتقاد از اینکه به ظرفیت گلخانه ها در استان آنطور که باید توجه نشده است ادامه داد: اقدامات خوبی در سایر استان ها انجام شده حتی در استانهایی که بیشتر از همدان مشکل آب دارند.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی با مشکل کمبود منابع اعتباری روبرو است که با هماهنگی مدیریت بحران استان پرداخت می شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان گفت: کشاورزان باید برای استفاده از بیمه محصولات کشاورزی تشویق شوند که آنهم هنوز اعتبار لازم ابلاغ نشده است.

کلانتری با بیان اینکه ما موظفیم طبق تراز تعیین شده عمل کنیم ابراز امیدواری کرد که برخی از محدودیت ها در بانک کشاورزی برداشته شود تا بهتر بتوانیم به کشاورزان و تولید استان کمک کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha