یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به زنبورداران شهرستان نیر پرداخت شد

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی نیر گفت: زنبورداران این شهرستان امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی گرفتند.

کامل ساجد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح اقدامات حمایتی از زنبورداران شهرستان گفت: جهاد کشاورزی نیر آمادگی لازم برای تبدیل پتانسیل‌های بالقوه شهرستان به بالفعل و حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش صنایع تبدیلی و ارائه تسهیلات از محل اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی به سرمایه‌گذاران را دارد و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی ارائه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستاننیر اضافه کرد: زنبورداران این شهرستان سال گذشته ۳۷۳ تن عسل تولید کردند و میانگین برداشت عسل از هر کندو ۲۱ کیلوگرم بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارگیری امسال ۲۰۰ زنبوردار با در اختیار داشتن ۱۷ هزار کلنی در این شهرستان در زمینه زنبورداری و تولید عسل فعالیت دارند و زمان برداشت عسل در این منطقه نیز اواسط شهریورماه تعیین شده است.

کامل افزود: شهرستان نیر به دلیل وجود مراتع ارتفاعات سبلان ، افزایش میزان بارندگی در منطقه و برخورداری از تنوع پوشش گیاهی منطقه مناسبی برای استقرار کلنی و تولید عسل با کمیت و کیفیت مطلوب است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر سالانه بیش از ۳۵ زنبوردار از شهرستان‌های اردبیل ، تالش و آستارا با ۲۰ هزار کندو در این شهرستان اسکان می‌یابند.

شهرستان نیر در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha