فرماندار کرمان: تشکل‌های مردمی به آسیب‌های اجتماعی ورود کنند

کرمان - ایرنا - فرماندار کرمان از نمایندگان تشکل های مردمی و علاقه مندان به این حوزه خواست به بحث آسیب های اجتماعی در جامعه ورود کنند و همیار دولت باشند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، علی بابایی در نشست هم اندیشی با تشکل های مردمی این شهرستان به مناسبت هفته تشکل ها، افزود: دولت یا بخش خصوصی نمی‌توانند به بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی ورود کنند که تشکل های مردم نهاد در این حوزه ها می توانند به خوبی نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و انجمن‌ها عامل همبستگی جوامع در دنیای امروز هستند اظهار داشت: هرچه در جامعه‌ای، تعداد و کیفیت تشکل های مردم‌نهاد بیشتر باشد جامعه دارای همبستگی بیشتری می شود و برای تقویت این انسجام جامعه باید تلاش کرد که تعداد این تشکل‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد افزایش یابد.

فرماندار کرمان بیان کرد: افزایش تعداد سمن ها(سازمان های مردم نهاد) به همراه ارتقای کیفیت آنها و ایجاد زمینه‌ای برای همکاری و ارتباط سازمان های مردم نهاد، نه تنها ‌فقط به افزایش شور و نشاط در جامعه کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان یک حمایتگر همراه و همیار دولت نیز باشد و یکی از مباحثی که امروز نیاز به حضور تشکل های مردمی حس می شود، حوزه عفاف و حجاب است.

فرماندار کرمان: تشکل‌های مردمی به آسیب‌های اجتماعی ورود کنند

وی ضمن قدردانی از فعالیت های اجتماعی سمن های شهرستان کرمان تاکید کرد: اصل شفاف سازی و اعتمادسازی ضرورتی انکار ناپذیر در موفقیت تشکل های مردم نهاد است.

در این جلسه همچنین نمایندگان تشکل های مردم نهاد مسائل مربوط به خود را با فرماندار کرمان در میان گذاشتند که نیازهای مالی، امور مربوط به مالیات و قوانین مربوطه از مشکلات پرتکرار و مشترک بین سمن ها بود.

لزوم همکاری بیشتر مسئولان دولتی با تشکل های مردمی و لزوم هم افزایی و هماهنگی بین سمن های مختلف از پیشنهادهای مورد اتفاق نمایندگان سمن ها بود که فرماندار نیز آن را تایید و ابراز امیدواری کرد: همکاری بین دستگاه‌های دولتی شهرستان کرمان و تشکل های مردم نهاد، دچار تحولات اساسی در تمام حوزه ها شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha