توسعه بازی‌های بومی محلی در تهران

۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85200563
توسعه بازی‌های بومی محلی در تهران

تهران- ایرنا- فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی محلی با سازمان ورزش تهران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا، با حضور علیرضا پسندیده رئیس فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی ومحلی در سازمان ورزش و دیدار و گفت‌وگو با حسین اوجاقی مدیرعامل این سازمان، تفاهم‌نامه‌ ورزشی میان این دو نهاد به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین در راستای توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی در شهر تهران به امضا رسید.

پسندیده در این نشست با اشاره به حضور موفق اوجاقی به عنوان قهرمانی ورزشی در راس هرم مدیریتی سازمان ورزش، اظهار داشت: ورزش‌های بومی و محلی بخشی از فرهنگ کشور و میراث ناملموس ماست که نیاز به حفظ و نگاهداری دارد. در حال حاضر با توجه به کمبودهای موجود، توجه چندانی به ورزش‌های بومی و محلی نمی‌شود که امیدواریم با کمک سازمان ورزش این موضوع برطرف شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز با بیان این که به ورزش نگاهی تربیتی و انسان‌ساز داریم تصریح کرد: ما از ورزش شهروندی به عنوان یکی از ابزارها برای احیای هویت محله‌ای استفاده می‌کنیم و طراحی مسابقات قهرمان شهر نیز بر همین اساس انجام شد و در صدد هستیم با هماهنگی مجمع کلان‌شهرها این رقابت‌ها را به طور همزمان در ۱۹ کلان‌شهر کشور برگزار کنیم.

همچنین روز گذشته حسین اوجاقی با شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج دیدار کرد. در این دیدار ۲ طرف تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha