۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85199283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشت - ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی گیلان از پرداخت هشت هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال برای بیش از ۶ هزار و طرح اشتغال‌زا از محل جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توسط بانک‌های عامل در این استان خبر داد.

سیاوش آقاجانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات از آبان ۱۴۰۱ از طریق سامانه تبصره ۱۶ استانداری شروع شد و ۳۱ تیر ۱۴۰۲ به پایان رسید.

وی گفت: تاکنون مبلغ ۸۷۳ میلیارد تومان برای ۶ هزار و ۳۶۳ طرح کشاورزی، خدمات و صنعت توسط ۱۸ بانک عامل پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار داشت: سهم ابلاغی به استان از محل اعتبارات جزء دو تبصره ۱۶ هزارو ۹۰۰ میلیارد تومان بود که از این مقدار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایجاد شغل برای هر نفر به ازای پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان از الزامات پرداخت این تسهیلات است لذا با پرداخت ۸۷۳ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود که برای بیش از پنج هزار نفر شغل ایجاد شود.

آقاجانی در خصوص نظارت ها بر نحوه پرداخت ها خاطر نشان کرد: برخی قبل از پرداخت و بعضی از نظارت‌ها هم برای بررسی اجرای تعهدات از جمله اشتغال بعد از پرداخت تسهیلات توسط دستگاه متولی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه جست و جوی شغل با هدف کاهش هزینه‌ها، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت‌مندی مخاطبان و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار از دی ۱۴۰۰ گفت: این سامانه به طور مجدد مورد بازطراحی قرار گرفته است.

به گفته وی، این سامانه فرصتی است تا رضایت‌مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یابد و موجبات کاهش بروکراسی اداری، هزینه‌های جست وجوی شغلی و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را فراهم کند.

آقاجانی یکی دیگر از دلایل راه اندازی این سامانه را جلوگیری از ورود افراد بی تعهد به این حوزه اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه افراد از طریق نرم افزارها و در فضای مجازی به حوزه کاریابی ورود می‌کنند لذا وزارتخانه به منظور ایفای نقش نظارتی و حاکمیتی خود سامانه جست و جوی شغل را راه‌اندازی کرد.

وی تصریح کرد: در طراحی جدید این سامانه منافع کاریابی ها هم دیده شده است و امیدواریم با ایجاد یک بانک اطلاعاتی منسجم از کارجویان به ویژه دانش آموختگان در این سامانه اتفاقات خوبی را در بازار کار استان شاهد باشیم.

با توجه به لزوم هوشمندسازی فرآیندهای مرتبط با خدمات کاریابی، بهبود ارائه خدمات مشاوره، هدایت شغلی به کارجویان و کارفرمایان، ایجاد شفافیت در بازار کار کشور و در راستای رفع دغدغه‌های مدیران دفاتر کاریابی، سامانه جست و جوی شغل به نشانی: https://shoghl.mcls.gov.ir توسط دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار مورد بازبینی و طراحی مجدد قرار گرفت و بهره برداری از آن آغاز شد.

کاریابی‌های کشور در صورت اشکال برای ورود به سامانه، می‌توانند مراتب را به شماره ۶۴۴۹۲۴۷۷ اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha