دیپلماسی هوشمندانه دولت سیزدهم منجر به آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی شد

تهران- ایرنا-نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی هوشمندانه و فعال دولت سیزدهم  در دفاع از حقوق مردم موجب  آزاد سازی ارزهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی شد.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا،درباره توافق ایران و آمریکا برای آزادی زندانیان و دسترسی ایران به منابع مالی خود بدون دادن امتیاز به طرف مقابل گفت: دیپلماسی هوشمندانه و فعال دولت سیزدهم در دفاع از حقوق مردم دستاورد مطلوبی به دنبال داشت و باعث آزاد سازی ارز های بلوکه شده ایران در کره جنوبی شد.

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی توسط وزرات امور خارجه در آزاد سازی ارزهای بلوکه شده انجام گرفت، اظهار داشت: تعامل هوشمندانه وزرات امورخارجه با کشورهای هدف،ایجاد قدرت هم افزا برای مذاکرات هدفمند و استفاده از ظرفیت های بین المللی جمهوری اسلامی به دیپلماسی عمومی در دفاع از حقوق ملت ایران کمک کرد و ایران توانست علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا دارایی های بلوکه شده خود را آزاد کند.

نماینده مردم شهرکرد تصریح کرد: دولت با دیپلماسی فعال رایزنی های خوبی برای آزادسازی اموال بلوکه شده در دستور کار خود قرار داده است، امیدواریم این آزادسازی ها برای رفع چالش ها و مشکلات کشور نتیجه بخش باشد و بتواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

به گزارش ایرنا، شامگاه ۱۹ مرداد وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد.

همچنین وزارت امور خارجه در این بیانیه از اخذ تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهداتش در این خصوص خبر داد.

انتشار خبر توافق برای مبادله زندانیان و نیز آزادی منابع و دارایی های جمهوری اسلامی ایران واکنش های متعددی را در سطح دو کشور به دنبال داشت. مقامات ایرانی در نوشتارهای خود در فضای مجازی تاکید کردند که ایران به تمام دارایی‌هایی آزادشده خودش دسترسی کامل و مستقیم دارد و هیچ شرکت قطری در این میان دخیل نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha