۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85198028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسامی ۴۱۱ نفر برای انتخابات مجلس در خراسان‌شمالی ثبت شد

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: در پایان روز هفتم با نام نویسی ۱۱۷ نفر مجموعا ۴۱۱ داوطلب از استان برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای پیش‌ثبت‌نام کردند.

حسن ناهیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای از ۱۶ مردادماه جاری آغاز و به مدت یک هفته ادامه داشت.

وی افزود: از این تعداد کاندیدا، ۲۶۱ نفر برای حوزه انتخابیه بجنورد، رازوجرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم، ۹۲ نفر برای حوزه انتخابیه شیروان و ۵۸ نیز برای حوزه انتخابیه اسفراین نام نویسی کرده است.

ناهیدی ادامه داد: ۱۶ درصد کاندیداهای ثبت نام کرده در استان را بانوان تشکیل می دهند که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین به لحاظ میزان تحصیلات از ۴۱۱ نفر کاندیدا، ۵۰ نفر مدرک تحصیلی دکتری دارند.

وی یادآور شد: مدارک بارگذاری شده داوطلبان در مرحله پیش ثبت نام برای صحت سنجی به ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، وزارت علوم، وزارت بهداشت و حوزه های علمیه ارسال می‌شود و این دستگاه‌ها یک ماه فرصت دارند تایید یا عدم تایید را به وزارت کشور اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود و از هم اکنون زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این انتخابات در استان ها در حال آماده سازی است.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha