فرماندار: ۷۵ قطعه زمین در شهرک تخصصی بادام شهرستان سامان آماده واگذاری است

شهرکرد- ایرنا- فرماندار شهرستان سامان گفت: ۷۵ پلاک از زمین‌های شهرک تخصصی بادام این شهرستان آماده واگذاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی گنجعلی شامگاه یکشنبه در کارگروه اختصاصی واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی تخصصی شهرستان بادام سامان تاکید کرد: مرحله نخست واگذاری زمین‌های این شهر در هفته دولت سال‌جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از بررسی و امتیازبندی نهایی متقاضیان، ارائه طرح توجیهی از سوی سرمایه‌گذاران و سنجش توان مالی آنان، روند واگذاری زمین‌های این طرح انجام می‌شود.

گنجعلی تصریح کرد: متقاضیان دریافت زمین در شهرک تخصصی بادام سامان باید در زمینه تولید، خرید، فروش و فرآوری بادام سابقه داشته باشند.

وی یادآور شد: تا ۲ هفته آینده ۷۵ واحد در این شهرک تخصصی آماده واگذاری به متقاضیان واجد شرایط است.

به گزارش ایرنا، ۱۸ هزار و ۲۰۹ هکتار بادامستان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن و اشتغال‌زایی بیش از ۲۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و این استان رتبه نخست تولید بادام در کشور را به خود اختصاص داده است.

از مجموع بادامستان‌های چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۵۲۵ هکتار با ۱۷ هزار و ۵۰ تن بادام مامایی، سفید، شاهرودی، سنگی و ربیع در شهرستان سامان است.

وجود واسطه‌ها و دلالان، نداشتن صنایع تبدیلی و تکمیلی، همچنین خام‌فروشی و صادرات بادام با نام و برند کشورهای دیگر از مهم‌ترین مشکلات این محصول در چهارمحال و بختیاری است.

به‌همین منظور احداث و راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی بادام سامان از سال ۱۳۹۸ در دستور کار استان قرار گرفت.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha