۴۵۰ شغل پایدار در شهرک‌های صنعتی گلستان احیا شد+ فیلم

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۸ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط به چرخه تولید برگشت و ۴۵۰ شغل پایدار احیا شد.

رضا شهمرادی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: طرح احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان با جدیت پیگیری می شود تا از ظرفیت سرمایه‌گذاری انجام شده، به خوبی برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه استفاده شود.

وی تعیین تکلیف ۴۸ هکتار زمین واگذار شده و بلااستفاده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان طی ۲ سال اخیر را از دیگر اقدام مهم این شرکت برشمرد و گفت: این سطح زمین پس گرفته شده، بلافاصله با شناسایی متقاضیان جدید، آماده ساخت واحدهای تولیدی است.

به گفته وی هر سه ماه یک نوبت، طرح تعییین تکلیف زمین‌های بلااستفاده واگذار شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با حضور نماینده‌ای مرتبط از صنایع کوچک ایران در گلستان، برگزار می‌شود.

وی پیگیری جذب اعتبارات مصوب سفر دوره نخست دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های برق رسانی شهرک اترک و توسعه فاضلاب شهرک صنعتی گنبدکاووس، برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار برای ایجاد خیابان کشی شهرک تخصصی مبلمان عطاآباد آق قلا، تعیین زمین های بلااستفاده در اختیار سرمایه گذاران، احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال را از مهم‌ترین برنامه‌های امسال شرکت شهرک‌های صنعتی استان برشمرد.

مطابق داده‌های آماری شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، بیش از ۹ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مشغول به کار هستند.

گلستان ۸۲۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارد که ۱۹۶ واحد آن به دلایل مختلف از جمله نداشتن سرمایه در گردش، بازار فروش و فرسودگی ماشین‌آلات تعطیل هستند.

این استان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه آزاد تجاری با وسعت بیش از ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

ایرنا ارتباط سازنده با دستگاه‌های اجرایی دارد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با داشتن قدمت دیرینه و خبرنگاران فعال ، ارتباط سازنده با دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای ارایه خدمات هرچه بهتردارد.

شهمرادی ادامه داد: اکنون هم ازخبرنگاران این رسانه کشور انتظار می‌رود بیش از گذشته برای اعتلای کشور و رشد اقتصادی و حل مشکلات مردم در این زمینه به ویژه در استان گلستان حضوری پررنگ داشته باشد.

وی از ارتباط خبرنگاران ایرنا در استان گلستان برای رشد و توسعه بخش صنعت، قدردانی کرد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعییت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان این استان بر پایه کشاورزی استوار است و صنعت و گردشگری در رتبه بعدی سرمایه گذاری در این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha