۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85194199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۸ هکتار مرتع و جنگل در  ایلام طعمه آتش سوزی شده است

ایلام - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از ۳۰۸ هکتار مرتع و جنگل در این استان دچار آتش سوزی شده است، گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع استقرار بالگرد در استان ضروری است.

به گزارش ایرنا، اولین نشست هم اندیشی با موضوع آتش سوزی جنگلها و مراتع «مدیریت دانش» با حضور مدیران ارشد مدیریت دانش وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، مدیران کل مدیریت بحران استانهای فارس، لرستان، مازنداران، کردستان و مدیران دستگاههای منابع طبیعی، محیط زیست و دفتر برنامه برنامه ریزی و تحول اداری استانداری، روز چهارشنبه بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در حاشیه برگزاری این نشست، با اشاره به برنامه ریزی ها و تلاش دستگاه های مرتبط در راستای جلوگیری از وقوع آتش در مراتع و جنگل های استان، اظهار کرد: طی ۴ ماه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰۴ هکتار مرتع و ۴ هکتار جنگل در سطح استان دچار آتش سوزی شده است.

وی گفت: استان ایلام با داشتن پوشش گیاهی و منابع طبیعی اعم از جنگل، مرتع و واقع شدن سلسله جبال زاگرس مستعد برای آتش سوزی های مهیب است که تاکنون با مدیریت و تلاش مجموعه دستگاه های مرتبط تاکنون در این راستا پیشگیری های لازم انجام شده است.

بیگلریان یادآور شد: سهم جنگل ها از مساحت استان ۶۴۲ هزار و ۶۶۷ هکتار معادل ۲۲ درصد است که برای پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی نیاز به تجهیزات از جمله بالگرد می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام به راهکارهای مقابله با آتش سوزی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیچیدگی موضوع و برای کنترل به موقع آتش سوزی ها و برنامه ریزی در این راستا به سه مرحله مدیریت قبل از آتش سوزی، مدیریت حین آتش سوزی و مدیریت پس از آتش باید توجه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha