۲۰ کارگاه ساختمانی غیرایمن مازندران در آستانه تعطیلی قرار گرفتند

ساری - ایرنا - رئیس اداره بازرسی اداره کل تعوان، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که بیش از ۲۰ کارگاه ساختمانی غیرایمن با توجه به شرایط پرخطر موجود و احتمال وقوع حوادث، در آستانه تعطیلی قرار گرفتند.

سمانه نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت صیانت از منابع انسانی و نیروی کار کشور، برنامه ملی پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در اولویت برنامه‌های امسال این اداره‌ کل است و با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از نیمی از آسیب‌های شغلی مربوط به حوزه‌ ساخت‌و ساز بوده و این موضوع بیانگر ضرورت نظارت دقیق و برخورد قانونی و بدون اغماض با کارفرمایان متخلف است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه طبق قانون مسئولیت تامین و حفظ ایمنی کارگاه بر عهده‌ کارفرمایان آن کارگاه است، اظهار داشت: تمام کارفرمایان، پیمانکاران، مهندسان ناظر و مجری و دست‌اندرکاران حوزه‌ ساختمان مکلف به رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار هستند.

نوری تصریح کرد: بازرسان کار استان با افزایش ۵۰ درصدی تعداد بازرسی‌ها از حوزه‌ ساختمان، در چهار ماهه امسال بیش از یکهزار مورد بازدید از کارگاه‌های ساختمانی انجام دادند و این طرح همچنان تداوم خواهد داشت.

۲۰ کارگاه ساختمانی غیرایمن مازندران در آستانه تعطیلی قرار گرفتند

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از حوادث و حفظ سلامت نیروی کار و حساس‌سازی جامعه هدف، بازدیدهای گروهی با مشارکت سایر دستگاه‌های وظیفه‌مدار به صورت هفتگی در استان در دستور کار است.

نوری با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی در بخش بازرسی کار با وجود حجم و تنوع فعالیت‌های این حوزه از مهمترین چالش‌های این اداره کل است، گفت: مشارکت شرکای اجتماعی، کارگران و کارفرمایان جهت نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در کارگاه‌ها ضروری است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha