رسانه‌ها امروز با بصیرت و هوشیارتر عمل کنند

نوشهر- ایرنا - نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : امروز در شرایط بسیار حساس کنونی و تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی، رسانه ها در عرصه اطلاع رسانی باید بسیار با بصیرت و هوشیار باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله علی معلمی روز دوشنبه در آستانه روز خبرنگار پس از حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی غرب مازندران- نوشهر افزود : آنچه امروز بسیار مهم و ارزشمند است اطلاع رسانی درست، دقیق و جامع از سوی رسانه ها است و مقام و منزلت صاحبان قلم هم از دیدگاه قرآن بسیار مهم است.

وی بیان داشت : در روایات اسلامی آمده خداوند گوش را برای شنیدن، چشم برای دیدن، قلب برای درک کردن به انسان ها عطا بخشیده و این فعالان عرصه اطلاع رسانی و اهالی قلم هستند که برای آگاهی بخشی افکار عمومی تلاش می کنند.

وی با پاسداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد : این شهید وارسته و والام مقام در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به دست ناپاک دشمنان کوردل به درجه رفیع شهادت رسید و به همین خاطر چنین روزی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز خبرنگار ثبت شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : در جوامع کنونی افزون بر جایگاه ارزشمند و خطیر حوزه اطلاع رسانی متاسفانه مشاهده شده این قشر در روند فعالیتشان دچار آسیب شده اند و عده ای هم به شهادت رسیدند و شهادت شهید صارمی گواه بر این ادعا است.

معلمی افزود : امروز تشخیص حق از باطل آموختنی است و بنابراین برای درک این موضوع نقش رسانه ها بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و به نظرم باید در تقویت امکانات و تجهیزات ابزار کار رسانه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این میان نقش دولت بسیار مهم است چرا که اگر قرار است روایت نخست اخبار در اختیار رسانه ها ما قرار گیرد باید این قشر مورد توجهی بیشتر قرار گیرند.

وی بیان داشت : نباید اجازه داد رسانه های بیگانه روایت نخست خبرها را منعکس دهند و پس از تشویش اذهان عمومی، فرافکنی و سیاه نمایی دستاوردهای نظام آنگاه رسانه ها کشور دست بکار شوند.

به گزارش ایرنا، ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهر مزارشریف افغانستان از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha