۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85190661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ نفر در دوره‌های ملی مربیگری و داوری کاراته گلستان شرکت کردند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات کاراته گلستان از برگزاری ۲ دوره کلاس‌های مربیگری و داوری در یک ماه اخیر در این استان خبر داد و گفت: ۱۸۰ نفر از استان‌های مختلف برای ارتقای درجه‌ در این دوره‌ها به میزبانی گرگان و گنبدکاووس شرکت کردند.

اسماعیل جبله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۲ هزار ورزشکار در گلستان به صورت سازمان یافته در رشته کاراته فعالیت دارند و این روزها شاهد حضور جمعیت زیادی از کودکان و نوجوانان علاقمند در کلاس‌های تابستانی رشته کاراته در تمام شهرستان‌های استان هستیم.

وی گفت: ۱۵۰ نفر به عنوان مربی و همچنین ۱۳۰ نفر به عنوان داور در رشته کاراته برای آموزش و نظارت‌های فنی علاقمندان در گلستان تلاش می‌کنند که تعدادی از آنان به دلیل هزینه‌های مالی مکان حضور در کلاس‌های ارتقای درجه در سایر استان‌ها و یا تهران را پیدا نمی‌کنند.

رییس هیات کاراته گلستان افزود: برای کمک به این افراد با کسب مجوز از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کاراته در یک ماه اخیر کلاس‌ عملی مربی‌گری درجه‌های یک، ۲ و سه ملی با حضور ۱۰۰ نفر از علاقمندان از داخل و خارج از استان به مدت ۲ هفته به میزبانی شهرهای فاضل آباد و گرگان برگزار شد که بیش از نیمی از شرکت کنندگان را مربیان گلستانی تشکیل دادند.

جبله ادامه داد: همچنین روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد هم کلاس داوری بانوان و آقایان تا درجه ممتاز ملی با حضور ۶۵ داور استانی و ۱۵ داور از استان‌های خراسان شمالی و سمنان در گنبدکاووس برگزار شد.

وی تاکید کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح فنی مربیان و داوران و همچنین شناسایی استعدادهای برتر برای استفاده به عنوان مربی و داور در سطح ملی و بین المللی دارد.

رییس هیات کاراته گلستان گفت: همچنین یکم تا سوم شهریورماه مسابقات قهرمانی کشور سبک شوتوکان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول برگزار می‌شود و پیگیر اعزام تیم کاراته منتخب گلستان برای شرکت در مسابقات کاپ ارمنستان هستیم.

جبله نداشتن سالن اختصاصی را مهمترین چالش ورزشکاران رشته کاراته در گلستان دانست و بیان کرد: ورزشکاران این رشته برای تمرین مجبور به استفاده از سالن‌های مشترک با سایر رشته‌ها هستند که بر سطح کیفی کارشان تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: همچنین برای برگزاری اردوها و تشکیل تیم‌های منتخب استانی نیازمند سالن اختصاصی هستیم که تاکنون به نتیجه نرسیده و امیدواریم متولیان در این رابطه همکاری لازم را با هیات داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha