۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85187318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نهضت امام حسین(ع) الگوی استکبارستیزی مذاهب

۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبر: 85187318
نهضت امام حسین(ع) الگوی استکبارستیزی مذاهب

گرگان - ایرنا - اندیشه امام حسین (ع) ترکیبی از عدالت، آزادی و مبارزه با مستکبرین است که به عقیده کارشناسان حاضر در نشست علمای شیعه و سنی در گرگان، نهضت ایشان نه تنها الگوی انقلاب اسلامی بلکه قیام‌های ضد استکباری دنیا به شمار می‌آید.  

به گزارش ایرنا، این کارشناسان و صاحب‌نظران شیعه و سنی معتقدند احیای سنت نبوی در اندیشه امام حسین(ع) مشعل راه ظلم‌ستیزی بسیاری از ادیان و مذاهب مختلف بوده است.

نهضت امام حسین(ع) الگوی استکبارستیزی مذاهب
ابوبکر آخوند خوجملی یکی از روحانیون اهل سنت گلستان در این نشست تخصصی گفت: استان گلستان نماد وحدت، همدلی و محبت شیعه و سنی است که این وحدت حقیقی در ایام محرم تجلی خاصی پیدا میکند.

وی افزود: اهل سنت شهدای واقعه کربلا را مظلوم و ذی حق و قاتلان آنها را ظالم و مستحق عذاب الهی می دانند و بی شک شهادت امام حسین (ع) واقعه ای غمناک برای همه امت اسلامی در طول تاریخ است.

وی بیان کرد: جهان بینی رسول اکرم(ص) در این واقعه توسط امام حسین(ع) تبیین شد و بیشتر مسائل ارشادی، بیان حقایق و جهاد را تجلی کردند.

نهضت امام حسین(ع) الگوی استکبارستیزی مذاهب
یعقوب ایمری یکی دیگر از روحانیون اهل سنت گفت: حادثه کربلا از وقایع مهم و به یادماندنی تاریخ اسلام است که مکاتب و روش‌های مختلف تبیین را بیان کردند و این واقعه موضوعی بوده که هیچ فردی نمی تواند به آسانی از آن عبور کند.

وی افزود: اشتراکات اهل تسنن و تشیع بسیار بوده که یکی از این موارد حب امام حسین(ع) است که این اسم مبارک بر روی فرزندانمان گذاشته می شود.

وی اظهار داشت: اهل سنت هم مانند تشیع اسامی یزید و شمر را بر روی فرزندان خود نمی‌گذارند و این نشان از اشتراکات عملی شیعه و سنی است.

وی بیان کرد: قیام عاشورا برای یک مکتب خاص نیست و امام حسین (ع) و واقعه کربلا فرامرزی بوده و متعلق به بشریت هستند.

این فعال فرهنگی گفت: اگر امام حسین (ع) به کربلا نمی رفتند نشانی از اسلام باقی نمی‌ماند و اهل سنت قیام ایشان را از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام به حساب می‌آورند.

ایمری افزود: نهضت امام حسین (ع) نه تنها الگوی انقلاب اسلامی بلکه همه قیام‌های ضد ستمگری به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: تکریم اسلام نبوی در نهضت حسینی قابل توجه است و این نهضت نماد ایستادگی، خداپرستی و انسان دوستی برای تمام نسل‌هاست.

نهضت امام حسین(ع) الگوی استکبارستیزی مذاهب

حجت السلام حسن توحیدی استاد حوزه علمیه هم در این ارتباط گفت: شیعه و سنی در مسائل عرفانی و مذهبی اسلام وحدت نظر دارند.

وی افزود: وحدت نظر مسلمانان در مقابل ستمگران موجب اتحاد می شود که الگویی برای جهانیان است.

وی اظهار داشت: بعد از رحلت رسول اکرم (ص) تحریف های معنوی در تفسیر های قرآن و جعل حدیث برای دگرگون کردن سنت پبامبر توسط برخی افراد انجام شد که البته در آیات قرآن کریم هیچ کم و زیادی نتوانستند انجام دهند.

وی بیان کرد: جبهه امام حسین(ع) احیای سنت نبوی و مسیر حق بوده است و ایشان در طول تاریخ شخصیت فرامرزی دارند و الگوی بشریت قرار گرفتند.

این استاد حوزه علمیه افزود: امام حسین(ع) رمز حریت و آزادگی هستند و روحیه شهامت و شجاعت ایشان الگویی از پبامبر اکرم (ص) بوده است.

حجت الاسلام توحیدی افزود: پیاده روی اربعین بزرگ ترین راهپیمایی تاریخ بشر بوده و بی شک حسین (ع) الگوی انسانیت، هدایت، شجاعت و دفاع از مظلومان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha