استاندار سمنان: مهارت‌آموزی شتاب‌دهنده توسعه اقتصادی و اشتغال است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: مهارت‌آموزی ارتباط مستقیم با رونق اقتصادی و از بین بردن بیکاری در جامعه دارد و باید تقویت شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی به مناسبت هفته ملی مهارت، افزود: نقش و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشد و توسعه‌ی اقتصادی بسیار ارزنده و شناخته شده است. بر این اساس توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای شتاب‌دهی به فرآیند تولید در راستای توسعه‌ اقتصادی امری حیاتی و ضروری به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: با ترویج و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از طریق تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای شاغلان، آموزش مهارت‌های تخصصی به دانش‌آموختگان دانشگاهی، توجه ویژه به کارجویان روستایی و تربیت نیروی انسانی جوان جامعه به عنوان نیروهای مولد کار و توسعه، می‌توان گام‌های بسیار مؤثری در توسعه اشتغال منابع انسانی برداشت.

استاندار سمنان بیان کرد: همت عالی مجریان و دست‌اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه با ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش راهکارهای مطلوب جهت تولید و درآمد افراد جامعه، تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش بیکاری با استقرار نظام مهارت‌آموزی متکی به الگوی حکمرانی و اتخاذ راهبردهای مبتنی بر هم‌افزایی، چرخ‌های توسعه را در بستر فرهنگ و آموزش به حرکت در آورده است که بخش اعظم آن در فعالیت‌های هدفمند و مهارت‌بنیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تجلی یافته است.

استاندار سمنان: مهارت‌آموزی شتاب‌دهنده توسعه اقتصادی و اشتغال است

وی با اشاره به عنوان سال ۱۴۰۲ «مهار تورم، رشد تولید»، افزود: باید علاوه بر تلاش مضاعف در راستای مهارتی نمودن جامعه به ویژه قشر نوجوان و جوان، به خلق الگوهای جدید مهارتی در راستای تعمیق شعار سال پرداخت و ترویج و تعالی فرهنگ مهارت‌آموزی و گسترش همه‌جانبه آن را به عنوان ضرورت جدی رشد و توسعه استان مورد توجه ویژه قرار داد.

وی ابراز کرد: ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی وحرفه‌ای و تبریک این مناسبت به همه تلاش‌گران عرصه مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌ای و تقدیر از تلاش‌های «یاوران مهارت» امید است که با افزایش وزن اجتماعی مهارت، فراگیرشدن نهضت مهارت‌افزایی و تقویت زیرساخت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موجود در استان، زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی فراهم شود.

استاندار سمنان اظهارامیدواری کرد که استان نیز در تحقق اهداف قانون برنامه چشم انداز ۲۰ ساله و نیز اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های دولت آیت‌الله دکتر رئیسی، رییس جمهور، در زمینه مهارت آموزی، استانی ممتاز و پیشرو باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha