۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85183939
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نقش شهرداران گیلان در برنامه‌های سالم‌سازی دریا باید پررنگ شود

رشت _ ایرنا _ استاندار گیلان با بیان اینکه حضور و نقش شهرداران استان در طرح‌های سالم‌سازی دریا کم‌رنگ است از آنان خواست تا در فعالیت‌های این طرح حضور پررنگ و نقش محوری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان تصریح کرد: در طرح‌های سالم‌سازی دریا از ظرفیت شهرداران و دهیاران بیشتر استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل اخلاقی و اجتماعی در سواحل عنوان کرد: در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان تمام ظرفیت دستگاه ها باید پای کارآمده و مورد استفاده قرار گیرد ضمن اینکه دستگاه‌های مربوط نیز همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های مربوط به سالم‌سازی دریا در استان تقسیم کار باید متناسب با ماموریت های تکلیفی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با ممنوعیت ورود شهروندان و گردشگران در مناطق خطرآفرین دریا، مسدودکردن و نصب تابلو اقدام موثری است، اضافه کرد: برپایی جشنواره های نشاط اجتماعی در این طرح‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

عباسی اظهار کرد: در هر طرح سالم‌سازی دریا، غرفه ها و بازارچه های صنایع دستی راه اندازی شود و علاوه بر عرضه تولیدات صنایع دستی، محصولات جالیزی و تولیدات فرهنگی نیز عرضه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: اقدامات انجام شده در اجرای طرح های سالم سازی دریا در استان باید به صورت مقایسه ای با سال های گذشته با محاسبه ضعف ها و نقاط قوت ارائه شود تا در راستای برگزاری هر چه بهتر طرح ها و رفع مسائل و مشکلات آن اقدام شود.

وی از فرمانداران گیلان نیز خواست که بازدیدهای مستمر و نظارت بر طرح های سالم‌سازی دریا در محدوده شهرستان خود داشته باشند.

عباسی در خاتمه این جلسه از دستگاه های مختلف استان اعم از هلال احمر و نیروی انتظامی قدردانی کرد و ضمن تقدیر از کانون پرورش فکری گیلان برای برنامه حضور گروه نمایش تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کشور در استان از مدیر این اداره کل خواست تا برای کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی برنامه‌های متنوع و شادی برنامه ریزی کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha