افزون بر هزار میلیارد ریال به پروژه های اربعین در کردستان اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: برای تامین زیرساخت های اربعین حسینی (ع) در استان، در حوزه راهداری یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، فرزاد حسنی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: از این مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به نگهداری راه، ۲۵۰ میلیارد ریال نگهداری علائم و ایمنی راه و ۳۵۰ میلیارد ریال نیز به مرز باشماق اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه انجام روکش‌های آسفالت محور سنندج - باشماق - مریوان جزو تعهد راهداری در محورهای منتهی به مرز باشماق است، افزود: میزان تعهد در این محور ۳۰ کیلومتر است ضمن اینکه علاوه بر آن، پروژه‌های دیگری که مسیر تردد زوار در استان است در دستور کار قرار گرفته شده و بخشی از کار به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان یادآور شد: برای روکش و اقدامات حفاظتی جاده های استان، بیش از هزار میلیارد ریال قرارداد بسته شده که ۴۵۰ میلیارد ریال توسط ستاد اربعین تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در مرز باشماق نیز ۸۰ میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده است، گفت: خط کشی ۸۰۰ کیلومتر از راه ها، ارتقا حفاظ ایمنی به طول هفت کیلومتر، اجرای روشنایی نقطه ای و ایمن سازی اضطراری در ۴۰ مقطع، احداث و نگهداری ۲۵ دستگاه چراغ چشمک زن و نگهداری ۲۵ کیلومتر روشنایی از دیگر اقدامات انجام شده در مسیرهای منتهی به مرز باشماق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha