۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85177095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: سالمندان اولویت‌دارترین مسئله بهزیستی در شمیرانات هستند

شمیرانات - ایرنا - فرماندار شمیرانات معتقد است که ذیل موضوعات بهزیستی و تامین اجتماعی، اولویت‌دارترین مسئله موضوع سالمندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی ذاکریان روز شنبه در شورای اداری شهرستان شمیرانات که با حضور محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اقتضائات شمیرانات موضوع سالمندان باید بیش از مسائل دیگر در اولویت باشد و برنامه‌ریزی در این زمینه لازم است.

وی افزود: ما بی‌اطلاع از اقدامات مدیران نیستیم که گره‌هایی را در این چند ماهه از کار مردم باز کرده‌اند که سال‌ها گریبان‌گیر آن‌ها شده بود، اما اطلاع رسانی در این زمینه مهم است آن هم در شرایطی که جنگ ما، جنگ رسانه، روایت و تغییر دستگاه شناختی مخاطبان است.

ذاکریان با تاکید بر اینکه مدیران باید برای روابط عمومی، افراد متخصص، خوش ذوق و مسلط بر وظایف مهم این حوزه را انتخاب کنند، تاکید کرد: مساله جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه، یک دستور از سمت رهبر معظم انقلاب و یک سیاست کلی‌بوده که ابلاغ شده است و باید جدی گرفته شود؛ هرکس به اندازه توان خود بایستی به ارائه گزارش اقدامات، فعالیت‌ها و خدمات بپردازد.

نماینده عالی دولت در شمیرانات با اشاره به مسئله مصرف بهینه و صرفه‌جویی در انرژی هم گفت: برای تحقق این مهم، مدیران الگوی کارکنان هستند و ضروری‌ است نسبت به صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

ذاکریان با تاکید بر رعایت دمای تعادل (۲۴ درجه) و خاموشی بعد از ساعت اداری توسط دستگاه‌های شهرستان شمیرانات، افزود: کشور در تامین انرژی در دوران اوج مصرف با مشکل مواجه می‌شود و مدیریت این شرایط صرفاً وظیفه وزارت نیرو نیست و هریک از ما مدیران تکلیف داریم تا برای کاهش انرژی، به صورت شخصی، اداری و برای جامعه مخاطب تلاش کنیم.

نیازمند تشکل‌های مردم نهادبرای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستیم

مدیرکل بهزیستی استان تهران هم در این جلسه گفت: سازمان بهزیستی کشور، یکی از نهادهای انقلابی‌ست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تاسیس و موسسان آن نیز از شهدا هستند و تاسیس آن ایده شهید عظیم الشان فیاض‌بخش در راستای ایجاد ساختاری به نمایندگی از حاکمیت برای رسیدگی به مهجوران، معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی بوده است.

نصیری با اعلام اینکه آسیب‌های اجتماعی در تمامی جوامع رو به توسعه است، توضیح داد: برای مواجهه و مقابله با این پدیده، یک فرمول وجود دارد، که آن مردمی‌سازی و مشارکت مردمی است. مدل مواجهه با کرونا، سیلاب ۱۳۹۸ و نمونه‌های مشابه، مدلی موفق است که باید در رابطه با آسیب‌های اجتماعی نیز اجرا شود و از حصر و حاکمیتی کردن آن پرهیز کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از شرایط بسترسازی برای مدل مذکور، ایجاد و توسعه تشکل‌های مردم‌ نهاد است که مجوز آن‌ها را فرمانداری، استانداری، بهزیستی و نیروی انتظامی (صرفاً در استان تهران) صادر می‌کند، ابراز داشت: در حال حاضر، ۱۳ هزار تشکل فعال در سطح کشور وجود دارد که آمار بسیار پائینی است؛ لذا نیازمند تسهیل ایجاد تشکل‌های جدید هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: گام بعدی، آگاهی‌بخشی به نیروی انسانی تحت امر دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در حوزه‌های مهارت‌ زندگی، خشونت خانگی، فرزندپروری و ... است که بهزیستی آمادگی اعزام مربی و آموزش رایگان دارد. علاوه بر این، شناسایی مخاطراتی که در بدنه نیروی انسانی ادارات وجود دارد و ارجاع به حوزه مشاوره، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نصیری با اشاره به حضور موثر مردم یادآور شد: شیرخوارگاه آمنه، جز تامین حقوق پرسنل، هیچ تامین دولتی دیگری ندارد و امور آن با مشارکت‌های مردمی و همکاری بین بخشی ادارات دولتی می‌گذرد.

همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، ماموریت اصلی مجموعه بهزیستی‌ را حیات‌بخشی، مهرورزی به نیازمندترین، آسیب‌ پذیرترین و عزیزترین اقشار جامعه دانست و از زحمات صادقانه و شبانه‌روزی وی در راستای امیدبخشی در قلب مددجویان قدردانی کرد.

خدمتکار آرانی تاکید کرد: اگر قرار است خدمتی انجام دهیم که وظیفه ماست؛ بایستی کریمانه باشد. ما مدیون تک‌تک کسانی هستیم که ولی‌نعمت ما هستند. لذا ارائه خدمات باید با نهایت کرامت و حفظ حرمت جامعه مخاطب باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha