۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85175575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: اولویت تخصیص اعتبارهای هزینەای پرداخت حقوق کارکنان ادارات است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: اولویت تخصیص اعتبارات هزینه ای در استان پرداخت حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی است و مدیران باید این مهم را مد نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: حدود ۵۴ میلیارد تومان نسبت به شاخص های عادی در زمینه توزیع اعتبارات هزینه ای کسری داریم.

وی یادآور شد: مدیران صرفه جویی را در اولویت هزینه کرد اعتبارات هزینه ای قرار دهند تا با چالش جدی در این رابطه مواجه نشویم.

استاندار کردستان بر تحقق بهره وری در مدیریت تاکید کرد و افزود: اولویت پرداخت اعتبارات هزینه ای در استان حقوق کارکنان است و مدیران باید به گونه ای عمل کنند که در این مضیقه مالی بدون چالش کارها انجام شود.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه الزامات قانون بودجه در زمینه اعتبارات هرینه ای هم روشن و شفاف است، گفت: بی شک با مدیریت بهینه منابع می توان از این شرایط سخت بخوبی عبور کرد.

وی یادآور شد: اعتبارات استان پاسخگوی اجرای طرح هایی هم چون تولید سریالی فاخر در سطح ملی نیست و باید برای تولید آثار فرهنگی و رسانه ای با موضوع دفاع مقدس از منابع دیگر بهره برد.

استاندار کردستان بیان کرد: طرح نیروی کار استان براساس مبانی علمی و دقت زیادی تهیه شده ولی با این وجود برآورد و نمونه برداری و تعمیم به کل استان است و برای نزدیکی آن به واقعیت نیاز به برگزاری نشست های تخصصی و همفکری با نخبگان دارد.

زارعی کوشا ادامه داد: یکی از مهمترین شاخص ها نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی است و برای بهبود این شاخص ها باید به دنبال راهکار باشیم.

وی یادآور شد: هر مسئله ای اگر بدرستی درک نشود نمی توان برای حل آن هم مسیر صحیحی را طی کرد بنابراین برای پرداختن به هر مبحثی باید دقت و دانش لازم را داشت.

استاندار کردستان با بیان اینکه رسالت ما مسئولان ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است، گفت: از نقد دقیق در هر حوزه ای به ویژه در ارتباط با موضوع بیکاری استقبال می کنیم.

کردستان رتبه نخست کشور در تایید شده نهایی متقاضیان مسکن ملی را دارد

زارعی کوشا بیان کرد: تا چند ماه گذشته استان رتبه سی و یکم کشور را در تامین زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن داشت و اکنون به رتبه ۲۳ رسیده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تنها شاخص تامین زمین نیست ولی برخی از رسانه ها فقط این بخش را برجسته کردند.

استاندار کردستان با اعلام اینکه دقیق ترین ثبت نام ها و پایش ها در طرح مسکن ملی کشور در کردستان انجام شده است، گفت: در چهار سال باید ۳۶ هزار واحد مسکونی در راستای اجرای این طرح در استان باید ساخته شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه سه برابر تعهد استان تایید شده نهایی داریم، بیان کرد: استان رتبه اول کشور از نظر متقاضی تایید نهایی شده نسبت به سهمیه را دارد.

طرح الحاق ۲۰۰ هکتار زمین به شهر سنندج در راستای تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن در این شهر با ۱۹ رای موافق و یک رای مخالف اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان مصوب شد و سپس به شورای عالی مسکن و شهرسازی کشور برای تایید نهایی ارسال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha