۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85174523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراف کهنه سرباز آمریکایی به ناموفق بودن ضدحملات اوکراین علیه روسیه

تهران-ایرنا- مدیر و بنیانگذار آمریکایی گروه پشتیبانی دفاعی اوکراین گفت: نیروهای نظامی اوکراین با چالش مواجه هستند و ضد حملات الزاما باعث شکست نیروهای روسیه نخواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، هفته نامه نیوزویک به نقل از اریک کرامر کهنه سرباز عملیات ویژه آمریکا که از سال ۲۰۲۲ مسئولیت یگان های اوکراینی را برعهده داشته است، نوشت: سربازان روسی تاکنون در مقابله با حملات نیروهای کی یف، به خوبی عمل کرده اند.

کرامر که به همراه تیمی از نیروهای داوطلب نظامی سابق اکنون خود را برای صدور دستوری جدید به نیروهای اوکراینی برای اعزام به خط مقدم جنگ آماده می کند، در مصاحبه با این هفته نامه آمریکایی افزود: نیروهای اوکراینی اکنون در چند منطقه از خطوط مقدم جنگ به طول ۸۰۰ مایل به دنبال یافتن نقاط ضعفی در نیروهای روسی هستند که امیدوارند باعث شکست بزرگ دیگری برای این نیروها شود.

با این حال این کهنه سرباز آمریکایی که ۲۶ سال در مناطق مختلفی در افغانستان، بوسنی، کنگو، عراق و کوزوو سابقه خدمت دارد گفت نیروهای کی یف با مسئولیتی چالش برانگیز مواجه اند.

کرامر تاکید کرد: از روز نخست در پاییز گذشته که صحبت از آغاز ضد حملات در بهار بود گفتم که دستاوردهای این حمله در بهترین حالت محدود خواهد بود. متاسفانه همان طوری که فکر می کردم اتفاق افتاد.

وی افزود: در حال حاضر، به نظر می رسد که ضد حملات تکه تکه است. نیروهای اوکراینی اکنون به دنبال نقاط ضعف می گردند و به نظر من آنها قصد دارند بعد از یافتن این نقاط ضعف، از آن بهره برداری کنند. این رویکرد می تواند دستاوردهایی داشته باشد اما الزاما باعث شکست تمام عیار نیروهای روسیه که در خارکیف و خرسون در سال ۲۰۲۲ رخ داد، نخواهد شد.

کرامر که همراه با گروه خود متشکل از ۱۰ تا ۱۵ مربی داوطلب به هزاران پرسنل اوکراینی تقریباً از هر بخش از نیروهای مسلح این کشور آموزش داده است، گفت که اوکراینی ها با این اقدامات خود کمی بهتر عمل می کنند. اما روس‌ها نیز در حال یادگیری هستند.

این کهنه سرباز آمریکایی گفت کشورهای ناتو – به‌ویژه اروپایی ها – نشان داده‌اند که برای بازگشت به درگیری بزرگ مکانیزه در این قاره آماده نیستند. فناوری پیشرفته ناتو به اوکراین کمک می کند، اما استفاده سنتی از توپخانه انبوه با فناوری پایین همچنان بر میدان جنگ مسلط است.

به گفته کرامر، ناتو و به ویژه ارتش آمریکا همواره فکر می کنند که فناوری شیوه ای برای غلبه بر انبوه نیروها است اما زمان بارها و به ویژه در جنگ ها ثابت کرده که فقط فناوری کارساز نیست و استفاده از فناوری در مقابل انبوه نیروها مساله پیچیده تری نسبت به آنچه به نظر می رسد است.

وی خاطرنشان کرد: کمیت مهم است، چه از نظر سربازان در میدان جنگ یا به لحاظ توپخانه ای. برخلاف تصور ما که فکر می کردیم می توانیم این قطعات نظامی با تکنولوژی پایین را نابود کنیم این طور نشد و آنها به همان اندازه ای که در جنگ جهانی اول اهمیت داشتند، مهم هستند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خود اعتراف کرده که ضد حملات «آهسته‌تر از حد مطلوب» پیش می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha