ساروی و میرزازاده برترین فرنگی‌کاران ایران در رده‌بندی جهانی

تهران- ایرنا- براساس تازه‌ترین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی دارنده مدال طلای جهان و المپیک در رده هفتم وزن ۶۷ کیلوگرم قرار گرفت. محمدهادی ساروی و امین میرزازاده با کسب جایگاه سوم وزن‌های ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم بهترین جایگاه را در بین نمایندگان کشورمان دارند.

به گزارش ایرنا اتحادیه جهانی کشتی تازه‌ترین رنکینگ برترین فرنگی‌کاران جهان را اعلام کرد که تنها ۲ کشتی‌گیر ایران در جمع سه نفر برتر اوزان خود قرار دارد. محمدهادی ساروی و امین میرزازاده توانستند در جمع نفرات برتر اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم قرار گیرند. در این رده‌بندی محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای جهان و المپیک در رده هفتم وزن ۶۷ کیلوگرم قرار دارد و محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی نیز در وزن ۷۷ کیلوگرم جایگاهی ندارد.

محمدرضا گرایی در ۲ مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی در وزن ۷۲ کیلوگرم به روی تشک رفت و همین موضوع باعث شد تا در وزن اصلی خود یعنی ۶۷ کیلوگرم جایگاهی نداشته باشد.

یکی از مهمترین اتفاقات رنکینگ جدید اتحادیه جهانی غیبت فرنگی‌کاران ایران جایگاه نخست اوزان ده‌گانه است.

۵۵ کیلوگرم: در این وزن پویا دادمرز در جایگاه پنجم قرار دارد. همچنین الدانیز عزیزلی از جمهوری آذربایجان نفر نخست و مانگالی بکبولاتوف از قزاقستان در جایگاه دوم قرار دارد. نوگذری تسورتسومیا گرجستانی نیز سوم است. جسوربک اورتیکبویف ازبک نیز در رتبه چهارم قرار گرفته است.

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد نماینده ایران در این وزن پیش از این در جایگاه پنجم این وزن قرار داشت در رنکینگ جدید به جایگاه هفتم سقوط کرد. در این وزن ادموند نازاریان از بلغارستان نفر نخست و ژولمان شارشنبکوف از قرقیزستان در جایگاه دوم قرار دارد. کرم کمال ترکیه‌ای نیز نفر سوم وزن ۶۰ کیلوگرم است. لی گئو کائو از چین نیز در رتبه چهارم قرار گرفته است.

۶۳ کیلوگرم: در این وزن علیرضا نجاتی و ایمان محمدی ۲ نماینده ایران در جایگاه نهم و دهم قرار دارند که براساس چرخه انتخابی تیم ملی، محمدی راهی بلگراد خواهد شد. در وزن ۶۳ کیلوگرم لری ابولادزه از گرجستان همچنان نفر نخست است و طالح ممدوف از جمهوری آذربایجان در جایگاه دوم قرار دارد. سباستین ناد صربستانی نیز نفر سوم این وزن به شمار می‌رود. جایگاه چهارم وزن ۶۳ کیلوگرم نیز به هراچیا پوغوسیان از ارمنستان رسیده است.

۶۷ کیلوگرم: یکی از مهمترین اتفاقات این وزن سقوط محمدرضا گرایی به رده هفتم است. او در ۲ مسابقه رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۳ در وزن ۷۲ کیلوگرم حضور پیدا کرد اما جایی در بین نفرات نخست وزن اصلی خود ندارد. در این وزن جانی ختسوریانی از گرجستان اول، حسرت جعفراف از جمهوری آذربایجان دوم و هوسیوتو از چین سوم است. ماته نِمِس از صربستان نیز به عنوان نفر چهارم این وزن معرفی شده است.

۷۲ کیلوگرم: در این وزن ایران نماینده‌ای در بین ۱۰ نفر برتر ندارد اما سلجوج جان از ترکیه در جای نخست، اولوی غنی‌زاده از جمهوری آذربایجان دوم و علی ارسلان از صربستان در جایگاه سوم قرار دارد. ابراهیم محمود غانم از فرانسه نیز در رده چهارم قرار گرفته است.

۷۷ کیلوگرم: غیبت محمدعلی گرایی در جمع ۱۰ نفر برتر این وزن از مهمترین اتفاقات رنکینگ جدید اتحادیه جهانی است. در وزن ۷۷ کیلوگرم زولتان لوای از مجارستان اول، یونس امره باشار از ترکیه دوم و آکژول محموداف از قرقیزستان سوم است. مالخاز آمویان ارمنستانی نیز در جایگاه چهارم وزن ۷۷ کیلوگرم قرار دارد.

۸۲ کیلوگرم: علیرضا مُهمدی که امسال نماینده ایران در این وزن است، در رده نهم قرار دارد. در وزن ۸۲ کیلوگرم برهان آکبوداک از ترکیه اول، گلا بولکوادزه از گرجستان دوم و یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین سوم است. جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان نیز در رده چهارم قرار دارد.

۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده نماینده ایران در این وزن جایگاهی بهتر از پنجم نتوانست به دست آورد. علی چنگیز از ترکیه اول، دیوید لوسونچی از مجارستان دوم، تورپال بیسلطانوف از دانمارک سوم و الکس کسیدیس از سوئیس در جایگاه چهارم قرار دارد.

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی یکی از نفرات برتر ایران در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی است که در رده سوم وزن ۹۷ کیلوگرم قرار دارد. در این وزن کایریل میلوف از بلغارستان اول، آرتور الکسانیان از ارمنستان دوم، محمدهادی ساروی سوم و نیکولاس کاخلاشویلی از ایتالیا در جایگاه چهارم قرار دارند.

۱۳۰ کیلوگرم: دیگر نماینده ایران در جمع چهار نفر برتر اوازن ده‌گانه امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم است. در این وزن رضا کایالپ از ترکیه اول، آلین الکسوس از رومانی دوم، امین میرزازاده سوم و منتاس کنیستاتاس از لیتوانی چهارم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha