۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85171780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ کتابخانه اختصاصی برای کودکان و نوجوان در کشور وجود دارد

رشت-ایرنا- دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از وجود ۱۳ کتابخانه تخصصی برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای نسل جوان امری ضروری است.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان گیلان کتابخانه‌ها را مراکز گسترش اطلاعات در هر منطقه دانست و افزود: نشر دانش عمومی یکی از کارکردهای نهادهای کتابخانه است.

وی اضافه کرد: مجموعه ای از اقدامات فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه‌ها در حال پیگیری است و امروزه در همه کتابخانه های کشور بخش کودک و نوجوان ایجاد شده است.

وی از وجود ۱۳ کتابخانه اختصاصی برای کودکان و نوجوانان در کشور خبر داد و اظهار کرد: ترویج و گسترش کتابخوانی برای این نسل نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه کودک و نوجوان است.

رمضانی تصریح کرد: اگر نتوانیم کودک و نوجوان را در مدارس کتابخوان کنیم سطح مطالعه غیر درسی افزایش نخواهد یافت لذا یکی از اقدامات جدی در این بخش اتصال کتابخانه‌ها به مدارس برای گسترش فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

وی بر ایجاد پیوست بین کتاب درسی و غیر درسی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: اگر این‌پیوست انجام نشود کتابخوانی در جامعه ترویج نخواهد یافت.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تقدیر از تلاش مسئولان دولت قبل برای بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی گفت: اگرچه این‌اقدام شایسته انجام شده اما ما در حوزه کتابخانه‌ها فقط ساختمان افتتاح نمی‌کنیم، پروژه کتابخانه مرکزی رشت قبل از بهره‌برداری افتتاح شده است این مرکز به لحاظ انشعابات اصلی ساختمان مشکلاتی دارد که درصدد رفع آن هستیم.

رمضانی کتابخانه بدون کتاب را بی‌معنا دانست و تصریح کرد: تجهیزات کتابخانه مرکزی مهیاست و که به محض آمادگی استقرار تجهیزات انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بخشی از تجهیزات خریداری شده است و آماده هستیم پروژه را در هفته کتاب بهره‌برداری کنیم به شرط آنکه پروژه در زمان مناسب تحویل شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطالبه گری رسانه‌ها را در بهره‌برداری از کتابخانه‌ مرکزی موثر دانست و افزود: رقمی که برای تجهیز کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شد ۲۵ میلیارد تومان بود که تخصیص یافت و بخشی از کتاب‌ها نیز خریداری شده و آماده تحویل است.

رمضانی با بیان اینکه هفت شهر در استان گیلان فاقد کتابخانه است گفت: تجهیز این شهرها به کتابخانه با مسئولیت استاندار گیلان در دست پیگیری است.

وی شهرهای فاقد کتابخانه را شامل لولمان، پیربازار، بره سر، ضیابر، چاف، چمخاله، چوکام و ماکلوان اعلام کرد و گفت: تقاضای ما از استاندار گیلان اختصاص فضای مازاد دستگاه‌ها و نهادها برای اختصاص کتابخانه است و امیدواریم روزی برسد که شهری در کشور فاقد کتابخانه نباشد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سفر یکروزه با گیلان با نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان و خانواده شهید مدافع حرم اسماعیل سیرت‌نیا دیدار کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha