۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85171665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند اقتصاد دریا محور آماده ابلاغ به خوزستان است

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان گفت: سند توسعه اقتصاد دریا محور تقریبا نهایی شده و آماده ابلاغ به هفت استان جنوبی و شمالی کشور از جمله خوزستان است.

به گزارش ایرنا دکتر محمد راضی جلالی یکشنبه در نشست با روسای دانشگاه‌های خوزستان در پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: اقتصاد دریا محور یکی از موضوعات مهمی است که در کشور از جمله استان خوزستان دنبال می‌شود؛ به دنبال برگزاری ۲ نشست در نهاد ریاست جمهوری، سند توسعه اقتصاد دریا محور تقریبا نهایی شده و برای ابلاغ به هفت استان دریایی کشور از جمله خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در جنوب و گیلان، مازندران و گلستان در شمال آماده شده است.

وی افزود: ظرفیت‌هایی از جمله پرورش ماهی در قفس، گردشگری دریایی و مسافرت‌های کوتاه مدت به اشتغال و تولید کمک می کند بنابراین با کمک ظرفیت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و مرکز رشد، تلاش بر این است مجوز پردیس علم و فناوری دریا اخذ شود که از حضور شرکت‌های فناورنیز می‌توان بهره گرفت.

راضی جلالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ارتباط خوبی بین دانشگاه‌های استان و پارک علم و فناوری در مجموعه‌های مختلف از جمله طرح دستیار فناور وجود دارد که رضایت دانشجویان و شرکت‌ها را به دنبال داشته است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ شرکت فناور زیرمجموعه پارک علم و فناوری خوزستان در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی و کشاورزی و آی تی و زیست فناوری و ... فعالیت می‌کنند که ۱۳۰ مورد دانش‌بنیان هستند و سیاستگذاری بر این است که از ظرفیت این تعداد شرکت برای زنجیره ارزش بهره بگیریم.

وی در خصوص پردیس‌های علم و فناوری اضافه کرد: در حال حاضریک پردیس مستقل در دانشگاه شهید چمران و یک پردیس انرژی در دانشگاه آزاد فعال است و مجوز پردیس کشاورزی و صنایع غذایی مشترک با دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و پارک علم و فناوری خوزستان اخذ شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha