شهادت و ولایت ارتباط ناگسستنی دارند

مشهد- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شهادت و ولایت ارتباط ناگسستنی دارند گفت: شهادت محبوب ولایت است و همه اولیای الهی مشتاق شهادت بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری شامگاه دوشنبه در دومین همایش ملی شهدای دانش آموز در مشهد افزود: شهادت راه حمایت از ولایت است و کسانی با ولی خدا تا آخر همراه هستند که مشتاق شهادت باشند و عشق به شهادت در قلب آنها باشد.

وی با بیان اینکه عشق به شهادت نشانه صدق ایمان نیز است افزود: بهترین یاران اولیای خدا عاشقان شهادت هستند، خوش به حال کسانی که صدای شهدا را می‌شنوند و زندگی آنها شهادت‌گونه و همراه با انتظار شهادت است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهارکرد: امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب استکبار دشمن درجه یک شهدا است و دشمن می‌خواهد جامعه جوان را از خط شهدا جدا کند. اگر نسل جوان ما یاد شهدا باشد و آنها را بشناسد نقشه‌های دشمن راه به جایی نمی‌برد.

وی گفت: ما اکنون وسط یک جنگ ترکیبی و نبرد هویتی جدی با دشمن هستیم. رکن اصلی هویت ما شهادت است و اگر جامعه از شهدا جدا شد از ولایت جدا می‌شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: امروز یکی از بزرگترین مجاهدت‌ها ترویج نام و یاد شهدا و ترویج یاد شهدا یعنی ترویج غیرت، حیا، عفت، شجاعت، ایثار، ایمان، بندگی خدا و زندگی در سایه قرآن است.

وی بیان کرد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز داریم که سرمایه بزرگی در برابر توطئه دشمن است اما از این ذخایر به طور شایسته استفاده نکرده‌ایم و نیاز است که بیش از پیش با مجاهدت و جدیت و هنرمندان راه شهدا را طی کنیم.

دومین همایش ملی شهدای دانش آموز با عنوان "لشکر آسمانی" با حضور ۶۰۰ نفر در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha