۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 85165606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه همکاری بین شهرهای یزد و یاسبرین مجارستان امضا شد

یزد- ایرنا- شهرداران شهرهای یزد و یاسبرین مجارستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد روز دوشنبه در این زمینه گفت: این تفاهم نامه در راستای بهبود ارتباط و کسب و کار بین این ۲ شهر منعقد شد.

حجت‌الاسلام حیدری افزود: در این تفاهم نامه که به مدت ۱۰ سال امضا شده پیوستی به صورت مقاله در زمینه گردشگری ، صنایع دستی، صنعت و اقتصادی نیز ذکر شده است.

وی اظهار کرد: امید است با پیگیری و افزایش ارتباط ۲ شهر یزد و یاسبرین شاهد دستاورد های بسیار خوبی برای این دو شهر باشیم.

"لورانت بودای " شهردار یاسبرین مجارستان در این مراسم گفت: در تلاش هستیم بعد از این تفاهم نامه، رابطه را با شهر یزد تقویت و تمام بخش های تفاهم نامه را اجرایی نماییم.

رئیس شواری اسلامی شهر یزد هم با بیان اینکه تفاهم خواهرخواندگی یزد و یاسبرین تقریبا متوقف شده بود، گفت: اجرایی شدن تفاهم‌های خواهرخواندگی شهر یزد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

عزیزالله سیفی با بیان اینکه شهر یزد و یاسبرین بیش از دو دهه است که با یکدیگر تفاهم‌نامه و ارتباط خواهرخواندگی دارند افزود: امیدواریم که این نوع تعامل و همکاری‌ها همچنان با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ریشه کلمه یاسبرین یزدی است، افزود: مردم شهر یاسبرین مجارستان را از ایرانی تباران و حتی یزدی تباران می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم و در واقع ما امروز به همشهری‌های خودمان خوش‌آمد می‌گوییم.

وی با بیان اینکه شهر تاریخی و زیبای گیومری ارمنستان هم از سال ۲۰۲۰ خواهرخوانده یزد شده است گفت: شهر گیومری هم از نزدیک‌ترین شهرهای همسایه کشور و شهر ما هستند و بسیاری از ارامنه در شهرهای مختلف ایران ساکن هستند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری همایشی با تمامی شهرهای خواهرخوانده در یزد هستیم تصریح کرد: یزد یک شهر صنعتی است، بیشتر به جنبه‌های تاریخی، فرهنگی و علمی شناخته می‌شود و نخستین شهر خشت خام دنیا لقب گرفته و یونسکو پس از شهر ونیز در ایتالیا، یزد را دومین شهر تاریخی دنیا نامیده است.

هیات‌های اعزامی خواهرخوانده‌های یزد از کشورهای مجارستان و ارمنستان، جمعه شب(۱۷ تیرماه به استان یزد سفر کردند.

شهر یزد تاکنون با هشت شهر یاسبرین مجارستان ، پوتی گرجستان ، خیوه ازبکستان ، گیومری ارمنستان ، لینتس اتریش ، پینگ یائو چین ، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال قرارداد خواهرخواندگی برقرار کرده است.

شهر یزد حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha