جشنواره بین‌المللی فیلم "حوا " ارائه تصویری از زن مقتدر جامعه اسلامی است

رشت -ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نخستین جشنواره بین المللی فیلم "حوا " ارائه ای از ‌تصویر زن مقتدر در جامعه اسلامی است،گفت: این جشنواره همزمان با ۱۴ استان کشور با نمایش فیلم در سه محور بلند سینمایی، کوتاه داستانی و مستند از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در سینما سپیدرود رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضا ثقتی در آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره بین المللی فیلم "حوا " گفت: گیلان یکی از ۱۴ استان کشور است که برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کرده است و این جشنواره در این استان با مشارکت و همکاری حوزه هنری گیلان برگزار می‌شود.

وی هدف بنیاد ملی گوهرشاد از اجرای رویداد سینمایی جشنواره بین المللی فیلم "حوا " را حمایت از خانواده، لزوم شناساندن تصویر زن مقتدر، کارآمد و توانمند ایرانی، بازنمایی زن مسلمان در سینمای ایران و جهان، پرداختن به جایگاه زن عفیف و زیست عفیفانه اعلام کرد و افزود: طبق جدول پخش اعلام شده آثار سینمایی در سه محور فیلم بلند سینمایی، فیلم کوتاه داستانی و مستند در چهار نوبت (دونوبت صبح و نوبت عصر) از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در سینما سپیدرود رشت اکران می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از اتقاقات خوبی که در این جشنواره رقم می‌خورد اکران فیلم‌ها بصورت رایگان است و برای اهالی رسانه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالان اجتماعی، کارکنان زن سازمان‌ها و نهادها نیز بلیت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد که حوزه معاونت هنری این بلیت‌ها را توزیع می‌کند.

وی فیلم، هنر، فرهنگ و رسانه را ابزارهای تاثیرگذاری دانست که پیام‌آور رسالت‌های اجتماعی، تکالیف دینی، اعتقادی و حاکمیتی است و اظهار کرد: باتوجه به آنکه تمام تلاش معاندین و دشمنان تقلیل جایگاه و نقش زن می‌باشد این جشنواره پیام خوبی در دل خود نهفته دارد که در فیلم‌های اکران شده حقیقت جامعه اسلامی و نقش برجسته زن را به تصویر کشیده است.

حمایت چهار میلیارد ریالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ۲ سینمای شهرستانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سال گذشته این اداره کل چهار میلیارد ریال برای حمایت از ۲ سینمای شهرستان‌های فومن و آستارا بصورت بلاعوض پرداخت کرد و این سینماها نوسازی شدند.

ثقتی یکی از خلاهای موجود درحوزه سینمای گیلان را مدیریت سنتی سینماها عنوان کرد و افزود: مدیران این سینماها خود را با جریان روز هماهنگ نمی‌کنند و هر سینمایی که با رکود، عدم فروش و با احتمال بسته شدن مواجه‌اند سینماهایی هستند که مدیریت‌های به‌روزی ندارند.

وی اظهار کرد: در آخرین جلسه با سینماگران و مالکان سینما به آنان پیشنهاد شد از ظرفیت هنرمندان برای مدیریت سینما استفاده کنند. یکی دیگر از مشکلات سینماهای گیلان فرسودگی و قدمت سینماهاست که با عدم استقبال مردمی مواجه می‌شود مانند سینما ماسال که در طرح نوسازی سینما این اداره کل قرار گرفته است.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم "حوا" با فیلم‌هایی مانند پرتاب ناگهانی یک فیل، یک حلقه معمولی، اتاق عقد، وضعیت اورژانسی و هیچکس منتظرت نیست در بخش فیلم داستانی کوتاه، فیلم‌هایی مانند بانو و کل فاطمه در بخش مستند و فیلم‌های هوک، کاپیتان، سرهنگ ثریا، شهربانو، اخت الرضا(ع) و هفت بهار نارنج فیلم بلند سینمایی از سه شنبه تا جمعه در سالن شماره ۲ سینما سپید رود رشت در دونوبت صبح و عصر اکران می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha