۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85164361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات ۶ میلیون دلاری هشت واحد تولیدی گنبدکاووس
گمرک اینچه برون شهرستان گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس از صادرات حدود ۶ هزار و ۱۳۸ تُن کالای غیرنفتی هشت واحد تولیدی این شهرستان به ارزش ۶ میلیون و ۲۵۳ هزار دلار ۰به ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی طی سه ماه نخست امسال خبر داد.

روح الله کوهساری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کالاهای واحدهای تولیدی گنبدکاووس از مبادی گمرکی استان گلستان و برخی استان‌های دیگر به کشورهای «رومانی، بلغارستان، ترکمنستان، ازبکستان، عراق، ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، هند و پاکستان» صادر شده است.

وی اضافه کرد: «پلی استایرن، روغن پایه، درب و پنجره دو جداره، ورق فشرده (نئوپان و ملامینه یا ام دی اف)، انواع رول‌ نایلون، لوازم بهداشتی، وسایل پلاستیکی و پودر صدف کوهی» از مهمترین کالاهای صادراتی هشت واحد تولیدی گنبدکاووس در سه ماه نخست امسال بوده است.

کوهساری همچنین از مجوز فعالیت ۱۱۲ واحد تولیدی در گنبدکاووس خبر داد و بیان داشت: ۱۰۱ مورد از این واحدها فعال و ۹ واحد هم با ظرفیت کمتر از ۱۰ درصد مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه ۲ واحد نیز راکد می‌باشد.

صادرات ۶ میلیون دلاری هشت واحد تولیدی گنبدکاووس
روح الله کوهساری رییس صمت گنبدکاووس

رییس اداره صمت گنبدکاووس ادامه داد: هم اکنون در واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

وی یادآور شد: پارسال ۱۳ فقره صدور یا اصلاح پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی در گنبدکاووس با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۸۳ نفر انجام شد.

کوهساری افزود: در سال گذشته ۹۹ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی گنبدکاووس جهت اخذ تسهیلات از محل رشد هشت درصدی اقتصادی با نیاز مالی ۱۰ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی همچنین از ثبت ۲۴۶ مورد اشتغال ایجاد شده بخش صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس طی سه ماه نخست امسال در سامانه رصد هم خبر داد و اضافه کرد: تاکنون هفت هزار و ۱۰۸ فرد حقیقی و حقوقی شاغل در حوزه فعالیت این اداره در سامانه جامع تجارت ثبت نام کردند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha