۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85211115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطار کانتینری روسیه از اینچه‌برون راهی عربستان شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل گمرکات گلستان گفت:‌ نخستین قطار کانتینری روسیه از مرز ریلی اینچه‌برون به بندرعباس راه‌اندازی و سپس عازم عربستان شد.

به گزارش روابط عمومی گمرکات گلستان، شهریار شهریاری روز شنبه اظهار کرد: این قطار ۳۶ کانتین به همراه دارد و برای رسیدن به اینچه‌برون مسیر کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب از ایستگاه «فارماچووا» در «آکیالا» ترکمنستان را انتخاب کرد.

وی بیان کرد: این مسیر امکان کاهش چند روزه زمان تحویل را فراهم می‌کند و زمان ارسال قطارهای کانتینری از ایستگاه‌های راه‌آهن اورال جنوبی به سمت بندرعباس از طریق مرز ریلی اینچه برون و سرخس را افزایش می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: دیگر مزیت مسیر جدید ارسال کالا از روسیه به عربستان آن است که با کاهش تعرفه، هزینه ارسال کالا از طریق کریدور "شمال جنوب" تقریبا به نصف کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha