۲۰۰ دانشجو معلم به مرحله نهایی جشنواره تدریس برتر راه یافتند

زنجان - ایرنا - معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: ۲۰۰ دانشجو معلم به مرحله نهایی جشنواره تدریس برتر که به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود، راه یافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز انصاری راد روز شنبه در نشست خبری ویژه دهمین جشنواره تدریس برتر ویژه دانشجو معلمان در زنجان، افزود: این رویداد از برنامه های تحولی دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه تربیت محور هم اکنون بیش از ۹۵ هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: ما تکلیف داریم صلاحیت های حرفه ای و شرایط کسب مهارت ها را در دانشجو معلمان فراهم کنیم و یکی از روش های تحقق این هدف، برگزاری جشنواره های تدریس برتر است.

انصاری راد به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: معلمان ما باید به لحاظ علمی و فناوری توانمندی های لازم را کسب کنند چون امروز دنیا بر اساس فناوری و اطلاعات و توانایی استفاده از ذهن و برنامه ریزی حرکت می کند.

وی با بیان اینکه هدف ما تربیت معلمانی است که شایستگی های اخلاقی، اعتقادی و مهارتی داشته باشند، گفت: معلمان باید چگونگی تربیت دانش آموزان، آموزش فکر کردن، حل مسأله و مهارت های زندگی را بتوانند به نحو مطلوب انجام بدهند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اقتدار معلم به علم و توانایی هایش است، خاطر نشان کرد: صلاحیت های حرفه ای معلمان موضوعی است که به طور جدی در اولویت دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

انصاری راد خاطرنشان کرد: ما نباید تربیت معلم را با تامین معلم جایگزین کنیم، افزود: در تامین معلم تنها دغدغه پرکردن کلاس های خالی است ولی مولفه مهم مسأله تربیت بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مرحله کشوری جشنواره تدریس برتر ویژه دانشجو معلمان از ۲۴ تا ۲۶ تیرماه سال جاری برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha