۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85162610
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امامان جمعه شهرستانهای استان تهران: غدیر نقطه عطف تاریخ اسلام است

شهرری - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران با قدردانی از برگزاری مراسم های جشن غدیر با مشارکت مردم مومن و انقلابی و ولایتمدار ، واقع غدیر را نقطه عطف تاریخ اسلام و از مسائل مهم منظومه فکری شیعه عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرری گفت: یکی از مسائل مهمی که در منظومه فکری شیعه قرار دارد، موضوع امامت و ولایت است و همه بر اساس همین حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرری افزود: طراوت و زنده بودن شیعه بر اساس همین اصل و محور است و شیعه اگر حرفی در دنیا دارد به برکت همین موضوع امامت و ولایت است که از غدیر شروع می شود عاشورا را به دنبال دارد و مهدویت نهایت کار و همگی طبق منظومه ی فکری شیعه استوار است و این را دیگران اعتراف کردند.

وی اظهار داشت: اگر شیعه امروزه در دنیا حرفی دارد به خاطر این است که غدیر ، عاشورا و انتظار فرج دارد؛ خدا را بر این نعمت شکرگزار باشیم که ما را شیعه امیرالمؤمنین و اولادش قرار داده است.

خطیب جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بی حجابی را عادی جلوه ندهیم ، زیرا این کار دشمنان برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی و ارزش های اسلامی است، امیدوارم با توجه به جلساتی که برگزار شد آثارش را در شهر ببینیم .و

غدیرحلقه پیوند پیامبر و اولین امام است

امام جمعه شهر رباط کریم گفت: غدیر حلقه پیوند آفرین پیامبر و اولین امام و در حقیقت استمرار مسیر شریعت نبوی در ادامه تاریخ است.

حجت الاسلام حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رباط کریم اظهار  داشت: اعتقاد به غدیر اعتقاد به اکمال دین و اتمام نعمت و نیز اعتقاد به بالندگی همه فضایل انسانی و تجسم خلیفه‌اللهی انسان است.

وی افزود: حادثه‌ غدیر نقطه عطف تاریخ اسلام است که فرهنگ بشری را احیا و دور نمای انسانیت را روشن کرد.

عید در اطاعت الهی معنا پیدا می کند 

امام جمعه پردیس گفت: عید، خلاصه در خوشحالی ظاهری و دنیایی نمی‌شود بلکه روزی عید است که در آن، سودی واقعی نصیب حقیقت انسان شده باشد؛ سود واقعی انسان نیز جز در بندگی و اطاعت الهی معنا پیدا نمی‌کند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس  ضمن تقدیر و تشکر از مردم و مسوولان شهرستان پردیس در برگزاری جشن‌های غدیر اظهار داشت: اطعام علوی در سراسر شهرستان، برگزاری جشن های مفصل، برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب های جشن بصیرت و معرفت در رابطه با غدیر، برگزاری راهپیمایی و کاروان شادی از ۱۴ نقطه و حرکت به سمت مصلا، برگزاری جشن با برنامه های متنوع در مصلای نماز جمعه از جمله این جشن‌ها بود.

امام جمعه پردیس افزود: جشن های غدیری پردیس بسیار متفاوت تر از سال های گذشته و با برنامه های متنوع فرهنگی، بصیرتی و معرفتی، توام با نشاط و جذابیت هایی برگزار شد که حضور قشر جوان و نوجوان را به این جشن ها جلب و حصورشان بی‌نظیر بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha