امامان جمعه استان تهران بر اهمیت غدیر و رسیدگی به محرومان تاکید کردند

شهرری-ایرنا- امامان جمعه درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان های استان تهران،با اشاره به اهمیت غدیر و تکریم هرچه بیشتر این واقعه بزرگ بر رفتار علوی، مدیریت علوی، رسیدگی به محرومان و گره‌گشایی از مردم به عنوان مهمترین پیام‌های غدیر تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در خطبه های تمامی امامان جمعه در نماز جمعه این هفته شهرستان های استان تهران  آنچه اشتراک داشت، گرامیداشت دهه ولایت وامامت بود، به گفته آنان غدیر پیام آور حکومت الهی و عدل علوی است و جمهوری اسلامی ایران به محتوای غدیر تکیه دارد.

 اما تأکید بر لزوم تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه ، جایگاه تنزل یافته غرب و غرب پرستان،فعالیت ویژه سازمان تامین اجتماعی در جمهوری اسلامی،قدرت نیروهای مسلح کشور، گرامیداشت روز بهزیستی،سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل و منطقه خاورمیانه، تاکید بر وحدت و همدلی میان مسئولان و ریشه یابی مسئله گرانی از دیگر محورهای سخنان خطیبان جمعه این هفته درشهرستان های استان تهران بود.

گزیده سخنان امامان جمعه در خطبه های نماز سیاسی - عبادی شهرستان های استان تهران به شرح زیر است:

امام جمعه شهرری: سفر جو بایدن به منطقه علیه ایران وهیچ ثمری برای آمریکا ندارد

حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری گفت: هیچ تردیدی نداریم سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل و منطفه خاورمیانه تلاش علیه جمهوری اسلامی است اگرچه هیچ ثمری برای آنان ندارد.

وی افزود : همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند  منطقه غرب آسیا زمینه ای برای چنین توطئه هایی را ندارد و اگر دست از پا خطا کنند جمهوری اسلامی حرکتی انجام خواهد داد که برای آنان هزینه سنگینی دارد و جبران ناپذیر است.

حجت الاسلام شاهچراغی اظهارداشت: دشمنان بدانند که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به خوبی منطقه را رصد می کنند و اجازه هیچ شیطنتی نمی دهند.

امام جمعه شهرری با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیرخم گفت: در موضوع ولایت و امامت این را باید متوجه بود که غدیر یک جریان در زندگی مسلمانان است و فقط یک روز نیست و طی سال جریان دارد.

امام جمعه شهرستان پردیس: دهه ولایت و امامت را تکریم و تبلیغ کنیم

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن گرامیداشت دهه ولایت وامامت، اظهار داشت:چهره شهرستان و توابع با همت مردم و مسئولان رنگ و بوی غدیر بگیرد و همه این ایام را تکریم وتبلیغ کنیم.

حجت الاسلام سید حسین حسینی افزود:  شعبه اصلی تامین اجتماعی در شهر رودهن است و جمعیت تحت پوشش باید برای مراجعه به شعبه اصلی متحمل هزینه بشوند و از نواحی صنعتی جاجرود، کمرد، خرمدشت، بومهن،پردیس و روستاهای شهرستان  به شهر رودهن تردد داشته باشند.

حسینی ادامه داد: در اخبار جهان به خصوص دولت‌های غربی و آمریکا و نوکرانش را می شنوید که رو به افول بودنشان در حال تحقق است و باید بدانیم که اعتماد به آمریکا به جای رونق اقتصادی، نابودی حکومت و اقتصاد می آورد، دولت‌های یازدهم و دوازدهم که با تک محصولی نگه‌داشتن اقتصاد کشور و سوءمدیریت در اقتصاد، باعث تورم در اقتصاد شدند و طرفداران تفکرات لیبرالی، می‌گویند؛ چون با آمریکا ارتباط نداشتیم این تورم اتفاق افتاده است.

امام جمعه شهرستان پردیس  همچنین گفت: بسیاری از شهروندان از همراهی نکردن بانکها برای ارائه تسهیلات گلایه دارند و بهتراست که بانک‎ها به وظیفه خود برای کمک به فرزند آوری عمل کرده و برای ارائه تسهیلات کوتاهی نکن

 امروز نیروهای مسلح ایران در اوج قدرت قرار دارند

حجت الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجانپور  امام جمعه موقت لواسانات گفت : امروز ایران اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارند.

وی افزود :اگر امروز دشمن به ما حمله نمی‌کند، نه این‌که نمی‌خواهد، بلکه جرات تعرض به ایران اسلامی را ندارد و این به سبب مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، و حضور دانشمندان، نخبگان، فرهیختگان و متخصصان سرزمین‌مان است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی و نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار اسلامی قرار دارند؛ همچنین دستاوردهایی که در بحث پزشکی به سلول‌های بنیادی رسیدیم، در بحث هسته‌ای به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست پیدا کردیم، و در فناوری فضایی به چرخه کامل این فناوری رسیده‌ایم.

امام جمعه موقت لواسانات ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی قایق کوچک ماهی‌گیری خریداری می‌کردیم، اما امروز کشتی‌های غول‌پیکر اقیانوس‌پیما را تولید می‌کنیم و هواپیماهای جنگی می‌سازیم.

غدیر برای تمامی نسل‌ها پیامی عملی دارد

حجت الاسلام حسین قدوسی‌نژاد امام جمعه موقت ورامین گفت:غدیرخم، یکی از وقایع مهم جهان اسلام است که تبیین ابعاد و اهمیت وجودی آن برای وحدت و انسجام بیشتر جهان اسلامی وظیفه و رسالت همگانی است.

وی افزود: غدیر برای تمامی نسل‌ها پیامی عملی دارد و رفتار علوی، مدیریت علوی، رسیدگی به محرومین، گره گشایی از مردم و وحدت و انسجام بین امت، از مهمترین پیام‌های این روز بزرگ است.

وی با تأکید بر لزوم تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه در  اسلام و مکتب شیعه گفت: امروز همگان شاهدند که امنیت و آرامش کشور، به برکت ولی‌فقیه و مدیریت هوشمند ولایت تأمین شده و این ولایت فقیه است که کشور را از تمامی آسیب‌ها و گزندها حفظ کرده است.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت روز بهزیستی گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی نیازمند خدمات کاملی که تحقق آن به جذب اعتبارات و تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات نیاز دارد.

 غدیر پیام آور حکومت الهی و عدل علوی است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی  امام جمعه دماوند گفت :انقلاب اسلامی ایران استمرار راهبرد مبارزه نرم امام هادی علیه السلام برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمای امام زمان (عج) است.

وی تصریح کرد: اگر به تولید داخلی اهمیت می دادیم و همه چیز را به برجام متوقف نمی کردیم، اکنون وضعیت اقتصادی بهتری داشتیم؛ اینطور نیست که هر کشوری که با آمریکا رابطه داشته باشد، مشکلات اقتصادیش حل می شود، ترکیه به آمریکا اعتماد کرد اما اکنون دچار تورم بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: مردم و رهبری همیشه از شورای نگهبان خواسته اند تا نگذارند افراد نالایق وارد مبارزات انتخاباتی شوند، مردم در تشخیص صلاحیت ها باید به شورای نگهبان کمک کنند؛ از تلاش های مسئولان و اعضای شورای نگهبان در شهرستان دماوند تقدیر و تشکر می کنیم و قدردان زحمات این بزرگواران هستیم.

وی افزود: هدف رئیس جمهور آمریکا از سفر به خاورمیانه اعلام حمایت از دولت های وابسته به غرب و تنفس مصنوعی دادن به رژیم صهیونیستی است؛ ترویج ایران‌هراسی و تهدید ایران برای کوتاه آمدن در مذاکرات و رفع تحریم ها از اهداف و راهبردهای همیشگی آمریکاست.

 شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام نورپور امام جمعه شهر گلستان گفت :پیامبر اسلام فقط از خدا می ترسیدند و غیر از خدا از هیچ کس نمی ترسیدند. پیامبری که در اوج غربت و تنهائی در مکه مکرمه با بتها و بت پرستان مبارزه کرد. حال که ۲۳ سال از آن تاریخ گذشت و در اوج قدرت است و مردم فوج فوج در اسلام داخل می شوند و فرمانده کل قوای حجاز است.  

وی به جایگاه شورای نگهبان اشاره کرد وافزود: شورای نگهبان برابر قانون اساسی وظایف مهم و خطیری از جمله نظارت بر قوانین مصوب، تغییر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخاباتی و... دارد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس نیروی انتظامی و آغاز هفته بهزیستی و روز تأمین اجتماعی، از زحمات و خدمات این نهادها تقدیر و تشکر کرد وبیان داشت : اقدامات مثبت دولت سیزدهم و تمرکز بر اقتصاد درون زا و برون نگر، باعث ثبات و رفع معضلات اقتصادی و معیشتی مردم شود.

مشکل گرانی ریشه یابی شود

حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروز کوه با بیان اینکه ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام، گوهر بسیار ارزشمندی است گفت: یکی از امور لازم برای پیشرفت و آبادانی شهرستان، وحدت و همدلی میان مسئولان است و تجربه موفق دهه شصت و دوران طلایی دفاع مقدس، نشان داد که راه پیشرفت کشور در خداباوری، اعتماد به جوانان مؤمن و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

امام جمعه شهرستان فیروز کوه گفت: گره زدن مشکلات به رابطه با آمریکا، آدرس غلط دادن است و تجربه برجام نشان داد که آمریکا عهدشکن و غیر قابل اعتماد است و هر دولتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه سختی خورد.

حیدری افزود: سیاست "درون زا" و "بیرون نگر" راه حل مشکلات کشور است، همان سیاستی که در حوزه نظامی و امنیتی، ما را به پیشرفت و قدرت بازدارندگی رساند.

وی ادامه داد: گرانی کالا در فیروزکوه بیشتر شده و از فرماندار درخواست و انتظار دارم، مشکل گرانی در شهرستان فیروزکوه را ریشه یابی کنند و آن را علاج کنند.

تمام مصیبت‌های جهان اسلام به دلیل غفلت از غدیر است

 امام جمعه شهرستان قرچک گفت: تمامی مظلومیت‌های جهان اسلامی به ویژه ائمه اطهار به دلیل غفلت از غدیر و فلسفه آن است.

 حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک با تأکید بر لزوم بزرگداشت عید غدیرخم گفت: عظمت و اهمیت واقعه غدیرخم بر هیچ کس پوشیده نیست، غدیر حقیقتی است که می‌توان اظهار داشت که اهمیت آن از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) کمتر نیست چرا که بعثت موجب ظهور اسلام و غدیر عامل تثبیت اعتقادات است.

وی گفت: امروز هر چه بر سر جهان اسلام آمده و تمام مصیبت‌ها و مظلومیت‌هایی که ائمه اطهار متحمل شدند، به دلیل غفلت از غدیر و فلسفه وجودی آن است و باید اظهار داشت که هم اکنون نیز حق این روز بزرگ به درستی ادا نشده و این امر موجب شده تا امت اسلام از خیرات و برکات آن محروم باشند.

امام جمعه شهرستان قدس:راه‌اندازی پویش اطعام علوی به منظور کمک به نیازمندان 

امام جمعه شهرستان قدس گفت: در روز عید سعید غدیر به اطعام مومنین بسیار سفارش شده و پویش اطعام علوی در این روز توسط نمازگزاران و تمام آحاد مردم راه‌اندازی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان قدس بیان کرد: غدیر روز تکمیل دین اسلام، امامت و ولایت است، همچنین طبق روایات معصومین(ع)، به اطعام مومنین بسیار سفارش شده و پویش اطعام علوی در این روز توسط نمازگزاران و تمام آحاد مردم راه‌اندازی می‌شود.   

وی افزود: زیارت غدیریه مشتمل بر ۲۰۶ فضیلت امام علی(ع) از آیات و روایات است و زیارت جامعه کبیره نیز یک دوره کامل امام شناسی و به دنبال آن دین شناسی است و امام هادی(ع) پرچم دار تبیین و تثبیت جایگاه و منزلت امامت است.

 امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به پیاده‌روی قدم به قدم با ولایت تا ظهور ادامه داد: امروز شاهد برگزاری پیاده‌روی قدم به قدم با ولایت تا ظهور در شهرستان بودیم که می‌توان از آن به عنوان یک حرکت موثر فرهنگی یاد کرد.

امام جمعه شهرستان رباط کریم: واقعه غدیر استمرار مسیر شریعت نبوی است

 امام جمعه شهرستان رباط کریم گفت : واقعه بزرگ غدیر در حقیقت استمرار مسیر شریعت نبوی در ادامه تاریخ و یکی از سنت های حسنه در این روز، اطعام مومنین است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ملت ولایتمدار ایران در این هفته یک بار دیگر پیمان خود را با غدیر تجدید می کنند و به واسطه نعمت بزرگ ولایت سر بر آستان خدای غدیر می سایند.

 وی افزود :یکی از سنتهای حسنه در روز عید غدیر اطعام مومنین است که مطابق با روایات، ثواب اطعام تمامی پیامبران و صدیقان را دارد.

 خطیب جمعه شهر رباط‌کریم ادامه داد :در شهرستان رباط کریم در روز عید غدیر تعداد ۶۰ هزار پرس غذا طبخ شده و تعداد ۱۰ هزار ظرف غذا میان مردم توزیع شده که در آن روز خجسته غذای طبخ شده خود را میان مومنین مخصوصاً مستمندان توزیع نمایند.

 حجت‌الاسلام ترابی به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت :بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دوشیدن بیشتر عربستان و حل بحران نفتی حاصل از جنگ اوکراین و متحد کردن اعراب با اسرائیل، به منطقه سفر کرده که این سفر از قبل محکوم به شکست بوده و هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha