۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85161744
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تصویب قانون ضدنژادپرستی «وینی جونیور»؛ جاودانگی در همسایگی پله

تهران- ایرنا- دولت ایالت ریوداژنرو برزیل به طور رسمی قانونی مبارزه با نژادپرستی که به نام ستاره تیم ملی برزیل و باشگاه رئال مادرید نامگذاری شده را تصویب کرد.

به گزارش صبح پنجشنبه ایرنا، وینیسیوس جونیور، ستاره رئال مادرید که در جریان دیدار فصل گذشته این تیم برابر والنسیا هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفت، حالا قانونی به نام خود دارد!

رسانه‌های محلی ریودوژانرو اعلام کرده‌اند که این قانون، موسوم به «وینی جونیور»، با الهام و تحت تاثیر این حادثه که در ماه مه که برای وینیسیوس رخ داد، تصویب شده است.

این قانون امروز به طور متفق‌القول به تصویب دولت ریو رسیده و پروتکل نحوه پردازش و رسیدگی به شکایات نژادپرستی و همچنین کارزارهای آموزشی اجباری در آن گنجانده شده است.

وینیسیوس جونیور در جریان رویدادی در ورزشگاه ماراکانا که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ به طور رسمی با فلامینگو در آن به میدان رفته بود، گفت: امروز، روز خاصی است و امیدوارم خانواده‌ام به من افتخار کنند. خیلی جوان هستم و انتظار چنین تجلیل و ادای احترامی را نداشتم.

همچنین مجمع قانونگذاری و شورای شهر ریو نیز هدایا و جوایزی به مرد برزیلی اهدا کردند و رد پای او نیز در تالار مشاهیر ورزشگاه ماراکانا در کنار بزرگانی همچون ستاره فقید تیم ملی برزیل، پله، و همچنین رونالدو جاودانه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha