حدود پنج هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی خراسان‌شمالی به بانک معرفی شد

بجنورد- ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۹۴۶ فقره تسهیلات ارزان قیمت طرح ویژه مسکن روستایی به بانک‌ عامل استان معرفی شد.

علی روحانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهم استان از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی پرداخت سالانه پنج هزار فقره است که با گذشته سه ماه از سالجاری ۹۸ درصد از این طرح برای دریافت تسهیلات به بانک‌ عامل استان معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار و ۷۴۵ فقره تسهیلات مسکن روستایی استان معادل ۷۶ درصد از تسهیلات معرفی شده به بانک منجر به عقد قرارداد شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی و میزان سقف این وام برای امسال هنوز ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی بخش بسیار کمی از هزینه های ساخت مسکن را پوشش می دهد و برخی از روستاییان استان توان مالی برای تامین این هزینه ها را ندارند.

روحانی افزود: بر اساس برنامه ریزی تمام واحدهای روستایی در کشور تا سال ۱۴۱۰ مقاوم‌سازی می شود.

وی اظهار کرد: اکنون حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شده که معادل حدود ۶۰ درصد منازل روستاییان است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می شود.

خراسان شمالی دارای ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار با بیش از ۱۰۰ هزار خانوار است که ۶۳ هزار واحد روستایی در استان مقاوم سازی شده است و بر این اساس ۳۷ درصد از روستاییان استان در منازل ناایمن زندگی می کنند.

این استان کانون بحران های زلزله و سیل در شمالشرق کشور محسوب می شود و موقعیت اقلیمی استان از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ واقع شده است که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha