۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85156354
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: آمادگی کامل برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان وجود دارد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: آمادگی کامل برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و باید از همه ظرفیت استان برای انجام کارهای فناورانه در شهرستان‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در اولین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کردستان اظهار کرد: هدفگذاری روی اولویتها و اهتمام دستگاههای اجرایی و حساسیت زایی نسبت به فعالیتهای دانش بنیان ضروری است.

وی با بیان اینکه قانون و قانونگذاری در زمینه جهش تولید دانش بنیان بسیار خوب بود، افزود: موضوع شرکت های دانش بنیان، فعالیتها و خانه های خلاق مورد تاکید رهبری است و اهتمام بیشتری را در این زمینه می طلبد.

استاندار کردستان یادآور شد: از سیاستگذاری کلان تا اجرا یک حلقه مفقوده وجود دارد که بخشی از مشکلات به این حوزه بر می گردد و واحدهای فناور و کارشناسان پارک و دانشگاهها می توانند در این زمینه ورود کنند و کمک ارائه دهند.

زارعی کوشا با بیان اینکه اولویت اصلی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حل مشکلات باشد، ادامه داد: باید با پرهیز از کلی گویی، نهاد و دستگاه متولی طرح مساله و ارائه راهکار و راههای جایگزین، به دنبال حل مساله بصورت تجزیه و تحلیلی بود، ضمن اینکه از مهمترین وجه مورد نیاز توجه به دانش بنیانها اهتمام ویژه دانشگاه‌هاست.

وی با ناکید بر اینکه دانشگاهها به دانش بنیان به عنوان مراکزی علمی نگاه کنند، یادآور شد: دانشگاه مراکزی داشته باشد که فعالیتهای دانش بنیان را با جدیت دنبال کند و پارک علم و فناوری نیز در فضای زنده رسانه‌ای فعالیتهای خود را نشر دهد.

استاندار کردستان: آمادگی کامل برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان وجود دارد

استاندار کردستان ظرفیتهای ویژه استان را با تمام توان در حال شکوفا شدن دانست و گفت: در حوزه معادن به دنبال فرآوری هستیم و عمده نیاز صنایع در دست اجرا به شرط وجود ارتباط و شناخت ظرفیتهای استان از بخش دانش بنیان قابل تامین است.

زارعی کوشا بر لزوم تعامل نزدیک حوزه اقتصادی و دانش بنیان و شناخت متقابل تاکید کرد و افزود: اقلیم کردستان عراق آماده دریافت خدمات کردستان در حوزه دانش بنیان است ور باید از این فرصت بهره برد.

وی ادامه داد: روابط خارجی منحصر به اقلیم نیست و سفیر ارمنستان نیز برای هر نوع همکاری با استان اعلام آمادگی کرد، ضمن اینکه حداقل هفت سفیر برای همکاری با استان کردستان از جمله سفرای آلمان و سوئد در قالب تجاری اقتصادی و صنعتی اعلام امادگی کرده اند و
تولیدات کردستان در بسیاری از زمینه‌ها جای صادرات دارد.

استاندار کردستان تاکید کرد: پارک علم و فناوری نقش ستادی صرف نداشته باشد و باید ظرفیتها و تولیدات و مسائل شناخته و معرفی شود.

زارعی کوشا یادآور شد: از ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های استان در سال گذشته کردستان پنج درصد آن را تخصیص داد که از استانهای پیشرو در کشور بود.

توانمندی های پارک علم و فناوری کردستان در سطح بین المللی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان هم گفت: از مهمترین مسائل مورد نیاز پارک علم و فناوری، امکانات اولیه و زیرساختی است که با هم افزایی بین دستگاهی قابل دسترسی است.

حامد قادرزاده توانمندیهای پارک علم و فناوری کردستان را بین المللی دانست و اظهار کرد: در همه شهرستانها نیاز به شناسایی توانمندی همه انهایی داریم که می خواهند در این زمینه گام بردارند.

وی یادآور شد: تسهیل‌گریهایی در زمینه تسهیل صادرات و تولید محصولات به دستگاههای اجرایی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه همکاری مراکز آموزش عالی استان معطوف به سنندج شده و در شهرستانها ضعیف است، افزود: ارتقای پارک سطح سه به ۲ زمینه ساز استخدام حداقل ۲۰ نفر نیروی کار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha