۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85156257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبلغی از مصوبات سفر رئیس جمهور به پارک علم و فناوری کردستان تخصیص نیافته است

سنندج- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: هزار میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به پارک علم و فناوری اختصاص یافته ولی تاکنون مبلغی تخصیص نیافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک سوری روز شنبه در اولین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کردستان اظهار کرد: در سفر رییس جمهور به استان، ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان فناوری و نوآوری و ۲۰۰ میلیارد ریال به تکمیل زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان اختصاص یافت اما هنوز مبلغی تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: برای تکمیل ساختمان مرکز رشد مریوان ۱۰۰ میلیارد ریال، پردیس فناوری بین المللی مشترک با اقلیم کردستان عراق ۲۵۰ میلیارد ریال و ایجاد مراکز نوآوری و خانه های خلاق در شهرستان‌ها هم ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

رییس پارک علم و فناوری کردستان یادآور شد: امسال ۲۵ واحد فناور در مراحل رشد مقدماتی، رشدی و پارکی در کردستان پذیرش شد که با ساز و کار در نطر گرفته شده تعداد کل این واحدها از ۱۵۱ واحد سال گذشته به ۲۰۰ واحد در سال جاری افزایش خواهد یافت.

مبلغی از مصوبات سفر رئیس جمهور به پارک علم و فناوری کردستان تخصیص نیافته است

سوری بر ضرورت ایجاد ایجاد ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد و گفت: هنوز برخی دستگاههای اجرایی از اقلام تولید خارج استفاده می کنند در حالیکه مشابه داخلی وجود دارد و این خلاف قانون است.

وی اضافه کرد: مولدسازی و بکارگیری منابع استانی برای تقویت فعالیتهای نوآورانه ضروری است؛ چراکه سعی دارد منابع را به سمت تولید دانش بنیان سوق دهد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان راهبردهای عملیاتی پارک در سال جاری را توسعه زیرساختهای فیزیکی، توسعه مراکز فناوری، ارتقای بهره وری و تعاملات و همکاریهای بین المللی عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه زیرساختهای فیزیکی تا سال گذشته حدود ۲ هزار مترمربع فضا در اختیار این دستگاه قرار گرفت که امیدواریم تا پایان امسال به ۱۴ هزار مترمربع برسد.

مبلغی از مصوبات سفر رئیس جمهور به پارک علم و فناوری کردستان تخصیص نیافته است

سوری به نبود زمین کافی در اختیار واحدهای فناور برای فعالیت اشاره کرد و افزود: امسال پذیرش واحدهای فناور رشدی را به ۱۰ واحد خواهیم رساند و بر این اساس اشتعال ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی به کندی روند واگذاری زمین مورد نیاز برای توسعه پارک علم و فناوری اشاره و دشواری‌های تعاملات واحدهای فناور و دانش بنیان با دستگاههای اجرایی و بانکها را از موانع توسعه مراکز رشد و خانه خلاق و تاخیر در تخصیص مصوبات سفر رییس جمهور اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha