۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85156205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ میلیارد تومان اعتبار به شرکت برق خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل زیرساخت‌های برق مصوب شد که ۷۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

حسن چاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبارات سفر رییس جمهور طی ۲ سال به طور کامل تخصیص می‌یابد و با جذب آن بیشتر طرح های نیمه‌تمام این شرکت تکمیل می‌شود.

وی افزود: ۵۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات ابلاغ شده از محل سفر رییس جمهور برای اصلاح، بهینه‌سازی و مقاوم‌سازی شبکه‌های برق روستایی و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین برق شهرک‌های روستایی هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اضافه کرد: ۵۰ درصد اعتبارات بخش برق‌رسانی به روستاها و شهرک‌ها از محل استانی و ۵۰ درصد نیز از محل وزارتخانه مربوطه است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است.

چاهی با بیان اینکه بخش خانگی ۸۴ درصد از مشترکان استان را تشکیل می‌دهد عنوان کرد: این بخش ۳۸ درصد مصرف برق استان را استفاده می‌کند که این روش از مصرف باید بهینه‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی نیز یک درصد مشترکان برق استان را شامل می‌شود که ۲۶ درصد از مصرف برق شامل این گروه می‌شود و مابقی مصرف برق نیز شامل بخش تجاری، اداری و سایر است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰ مشترک برق استان با حدود نیم درصد از تعداد مشترکان را شامل می‌شود که ۱۷.۶ درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۴۱۰ هزار مشترک برق در بخش های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاورزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha