۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85167448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکورد مصرف برق در خراسان شمالی شکست

۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85167448
رکورد مصرف برق در خراسان شمالی شکست

 بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: مشترکان برق در این استان با مصرف ۳۱۰ مگاوات در ساعت پیک مصرف عصرگاهی (۱۳ تا ۱۵ عصر) روز گذشته(۲۰ تیرماه)، رکورد بیشترین مصرف این انرژی را نسبت به سنوات گذشته جابجا کردند.

حسن چاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تلاش بی دریغ همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان بر حفظ پایداری شبکه و تامین برق مستمر مشترکان است.

وی از مدیریت بار در تعرفه‌های اداری، صنعتی، کشاورزی و به کارگیری مولدین خود تامین دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: این اقدامات با جدیت و با هدف عدم اعمال خاموشی به مشترکان خانگی و تجاری اجرا می شود.

چاهی ضمن درخواست همراهی خوب مردم برای مدیریت مصرف انرژی، به نقش تاثیر گذار مدیریت هوشمندانه مصرف برق توسط مشترکان خانگی که سهم ۳۸ درصدی مصارف استان را به خود اختصاص داده اند، تاکید کرد.

وی بیان کرد: انتظار می رود که مشترکان با رعایت الگوی مصرف و مدیریت مصرف انرژی علاوه بر کمک به صنعت برق استان از مزایای اجرای طرح مشوق خانگی بهره‌مند شوند تا با این اقدام از هدررفت منابع جلوگیری و به اقتصاد خانوار کمک شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با توجه به شرایط استقرار سامانه هوای گرم خاطرنشان کرد: پایش میزان مصرف دستگاه های اجرایی استان، استفاده از ظرفیت مولدین خود تأمین دستگاه‌ها و شناسایی مشترکین خانگی با مصارف بیش از ۲.۵ برابر الگوی مصرف به طور مداوم انجام می شود.

وی بر لزوم مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد و افزود: بهتر است در طول روز به جای روشن کردن چراغ ها از نور طبیعی خورشید استفاده شود همچنین تنظیم دمای کولر گازی روی عدد ۲۴ که دمای آسایش است یا دور کند کولرهای آبی، استفاده نکردن از وسایل پر مصرف در ساعات پیک بار و سوق دادن مصارف به ساعات کم باری بین ۱۰ شب تا ۱۰ صبح می تواند به مدیریت مصرف برق کمک کند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha