۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبر: 85156110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت رسانه‌های چین از خشونت مرگبار در فرانسه

تهران- ایرنا - روزنامه گلوبال تایمز در گزارشی نوشت براساس گفته وزیر کشور فرانسه خشونت ها در این کشور طی پنجشنبه و جمعه و در پی شلیک روز سه شنبه هفته گذشته پلیس این کشور به نوجوانی ۱۷ ساله در نانتر واقع در غرب پاریس ادامه داشت که منجر به دستگیری ۶۶۷ نفر در سراسر فرانسه شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از گلوبال تایمز، ژرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه دیروز در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: «شب گذشته پلیس و آتش نشان های ما بار دیگر باشجاعت در مقابل خشونتی بی سابقه قرار گرفتند. » وی در ادامه افزود نیروهای امنیتی این کشور با پیروی از "دستورالعمل قاطعانه" وی ۶۶۷ نفر را در سراسر فرانسه دستگیر کردند.

پلیس اعلام کرده در منطقه ایل دو فرانس۳۰۷ آشوبگر دستگیر شدند. همچنین وزیر کشور گفت ۲۴۹ نیروی پلیس هم مجروح شدند.

براساس اطلاعات مقامات فرانسه، روز پنجشنبه ۴۰ هزار نیروی پلیس برای حفظ نظم عمومی به سراسر کشور اعزام شدند که در این میان ۵ هزار پلیس در پاریس مستقر شدند.

باوجود اینکه والری پکریس رئیس منطقه ایل دو فرانس روز پنجشنبه اعلام کرد اتوبوس ها و ترامواها پس از ساعت ۲۱ به وقت محلی کار نمی کنند، آشوبگران ۱۲ اتوبوس را در مرکز اتوبوس واقع در اوبرویلیر اطراف پاریس به آتش کشیدند.

براساس اطلاعات «لو پریسین» روزنامه فرانسوی شب گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ آتش در جاده های عمومی گزارش شده است و حدود هزار و ۹۱۹ خودرو و ۴۹۲ ساختمان نیز به آتش کشیده شدند.

الیزابت برن نخست وزیر فرانسه روز جمعه در دیدار از ایوری-کورکورون واقع در منطقه ایل دو فرانس گفت دولت احتمال اعلام وضعیت اضطراری را کنار نمی گذارد.

روز سه شنبه هفته گذشته یک پلیس فرانسوی با شلیک گلوله به نوجوانی ۱۷ ساله که از توقف اتومبیلش امتناع کرده بود وی را کشت. این افسر پلیس در بازجویی گفت شلیک به این نوجوان را به دلیل ترس از وقوع تصادفی مرگبار انجام داده است.

شلیک روز سه شنبه این پلیس به نوجوان ۱۷ ساله منجر به اعتراض های خشونت بار روز چهارشنبه شد که در همان روز ۱۵۰ شهروند فرانسوی توسط پلیس بازداشت شدند. این اعتراض ها به آشوب های روز پنجشنبه و جمعه نیز دامن زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha